۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - 2024 29 Mar
#
#
اخبار اقتصادی بورس

استقبال کشاورزان از اصلاح قیمت چغندر قند

استقبال کشاورزان از اصلاح قیمت چغندر قند
کد: 47068   تاریخ انتشار :۲۵ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۱۸:۳۷

دبیر انجمن کارخانجات تولیدکنندگان قند و شکر با اشاره به اصلاح قیمت خرید تضمینی چغندر قند گفت: پیش بینی می شود اگر سال آینده مشکل آب نداشته باشیم گام بزرگی به سمت خودکفایی برداریم.

  • بهمن دانایی در گفتگو با خبرنگار مهر درباره اصلاح نرخ خرید تضمینی چغندر قند و افزایش قیمت چغندر بهاره به ١٧٠٠ تومان گفت: دیروز جلسه شورای قیمت‌گذاری و اتخاذ سیاستهای حمایتی محصولات اساسی کشاورزی تشکیل شد و با مساعدت شخص وزیر و همراهی قابل تقدیر اعضای شورا، قیمت چغندر برای سال زراعی ۱۴۰۰-۱۴۰۱ اصلاح و تصویب شد.
  • وی اضافه کرد: براین اساس قیمت چغندر بهاره بر مبنای عیار ۱۶ هر تن ۱۷۰۰۰ ریالو قیمت چغندر پاییزه بر مبنای عیار ۱۵ هر تن ۱۶,۴۱۰ ریال تصویب شد ضمن اینکه کمک کرایه برای چغندر بهاره به ازای هر تن ۱,۰۰۰ ریال و کمک کرایه برای چغندر پاییزه به ازای هر تن ۱,۳۰۰ ریال تعیین و تصویب شد.
  • دانایی گفت: همچنین به ازای هر تن چغندر تحویلی به میزان ۲ کیلوگرم قند یا شکر به قیمت هر کیلوگرم ۲۲,۰۰۰ ریال و به میزان ۲۰ کیلوگرم تفاله خشک به قیمت هر کیلوگرم ۸,۰۰۰ ریال بعنوان جایزه به کشاورزان تحویل خواهد شد.
  • وی با بیان اینکه به اعتقاد بنده این قیمت مناسب است و بر همین اساس پیش بینی می‌کنیم که استقبال خوبی از کشت این محصول شود، ادامه داد: امسال اصلاح قیمت سه ماه زودتر از سال گذشته انجام شد و همین مسأله یکی از مهم‌ترین دلایلی ترغیب کشاورزان به کشت چغندر است. این فعال بخش خصوصی تاکید کرد: هر چند برای پیش بینی میزان تولید سال آینده زود است اما به نظرم اگر مشکل آب نداشته باشیم، قدم بزرگی به سمت خودکفایی بر می‌داریم.
  • دانایی اضافه کرد: اگر اصلاح قیمت انجام نمی‌شد سال آینده میزان تولید چغندر به ۴ میلیون تن هم نمی‌رسید.
  • وی با اشاره به افزایش شدید قیمت جهانی شکر گفت: هم اکنون قیمت شکر تولید داخل نسبت به شکر وارداتی دارای مزیت است و همین مسأله می‌تواند به تولید پایدار این محصول و خودکفایی واقعی در این حوزه کمک کند.

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70