۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - 2024 26 Apr
#
#
اخبار اقتصادی بورس تحلیل ها گزارش روز - شنيده ها

از افزایش سرمایه تا تازه‌ترین طرح‌های توسعه «شکام»

از افزایش سرمایه تا تازه‌ترین طرح‌های توسعه «شکام»
کد: 47437   تاریخ انتشار :۳۰ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۰۹:۵۴

نشست خبری با حضور مدیرعامل شرکت «صنایع شیمیایی کیمیاگران امروز» و جمعی از فعالان بازار سرمایه در محل کارخانه آن برگزار شد.

  • شرکت صنایع شیمیایی کیمیاگران امروز به عنوان شرکتی پیشرو در تولید محصولات اتوکسیله و پروپوکسیله در منطقه خاورمیانه، فعالیت خود را از سال ۱۳۷۴ پس از سال‌ها تلاش بی وقفه، پژوهش‌های مستمر و سرمایه‌گذاری بزرگ بخش خصوصی با تولید انواع پلی اتیلن گلایکول‌های دارویی آغاز کرد و در گام‌های بعدی به تولید و عرضه انواع مختلف محصولات اتوکسیله و پروپوکسیله از جمله نونیل فنول‌های اتوکسیله، الکل‌های چرب اتوکسیله و اسیدهای چرب اتوکسیله اقدام کرد.
  • در طول این نشست، بازدید از کارخانه نیز انجام شد که در آن تعدادی از طرح‌های توسعه شرکت صنایع شیمیایی کیمیاگران امروز معرفی شدند.
  • همچنین در سال‌های اخیر، شرکت صنایع شیمیایی کیمیاگران امروز در راستای تلاش برای خودکفایی کشور و صرفه جویی ارزی، برای اولین بار در ایران موفق به تولید مونوپروپیلن گلایکول پایه شیمیایی و دارویی و نیز سایر مواد اولیه دارویی از جمله مترونیدازول شد.
  • محمدرضا موسوی، مدیرعامل شرکت صنایع شیمیایی کیمیاگران امروز در ادامه این نشست از جدیدترین پروژه شرکت نام برد و گفت: مهمترین طرح توسعه ما، تولید ماده پارا آمینو فنول یا pap است.
  • وی افزود: در بحث پساب نه تنها برای pap اقداماتی انجام شده بلکه برای دیگر پروژه‌ها هم برنامه ریزی شده است که با کمترین زمان و هزینه اجرا شوند.
  • موسوی درباره سرمایه شرکت تشریح کرد: قراردادی به مبلغ ١٠٠ میلیارد تومان بسته شده است اما برای ١۵-١۶ پروژه دیگر عددی حدود ١۵-٢٠ میلیون دلار سرمایه نیاز است. به همین خاطر سود انباشته سال قبل مقرر شده که به افزایش سرمایه اختصاص داده شود ولی تجدید ارزیابی هم در برنامه قرار گرفته است.
  • مدیرعامل شرکت صنایع شیمیایی کیمیاگران امروز سخنان خود را چنین پایان داد: در بازارهای جهانی نگاه شرکت به توسعه است در این بین در رقابت با چین کیفیت بهتری را ارائه می‌دهیم و در حال حاضر عراق پل عبوری به سایر کشورهای عربی و ارائه خدمات به آنهاست.

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.