۳۱ فروردین ۱۴۰۳ - 2024 19 Apr
#
#
اخبار اقتصادی بورس

ایران به آمریکا پیشنهاد داده به جای حذف سپاه از فهرست تروریستی، تحریم قرارگاه خاتم‌الانبیا را بردارد

ایران به آمریکا پیشنهاد داده به جای حذف سپاه از فهرست تروریستی، تحریم قرارگاه خاتم‌الانبیا را بردارد
کد: 47446   تاریخ انتشار :۳۰ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۱۳

میدل‌ایست‌ آی مدعی شد ایران اخیرا پیشنهادی به ایالات متحده در ارتباط با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با هدف احیای توافق اتمی برجام داده که بر اساس آن درخواست حذف سپاه از فهرست سازمان‌های تروریستی خارجی آمریکا را کنار گذاشته است.

  • نشریه اینترنتی میدل‌ایست‌ آی مدعی شد ایران اخیرا پیشنهادی به ایالات متحده در ارتباط با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با هدف احیای توافق اتمی برجام داده که بر اساس آن درخواست حذف سپاه از فهرست سازمان‌های تروریستی خارجی آمریکا را کنار گذاشته است.
  • به گزارش انتخاب به نقل از بی بی سی، میدل‌ایست آی می‌گوید ایران در برابر کنار گذاشتن این خواسته، به آمریکا پیشنهاد داده که تحریم های اعمال شده توسط علیه قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا بازوی اقتصادی سپاه و چند نهاد دیگر برداشته شود.
  • میدل‌ایست آی به نقل از یک منبع دیگر خود گفته است که ایالات متحده هنوز به این پیشنهاد که یک راه حل راه میانی توصیف شده پاسخ نداده است. با این حال بر اساس نوشته این نشریه اظهارات مقامات آمریکایی نشان می‌دهد که ایالات متحده موافق پیشنهاد جدید نیست.
  • ند پرایس، سخنگوی وزارت امور خارجه روز چهارشنبه گفته بود تهران باید تصمیم بگیرد که موضوعاتی را که خارج از برجام هستند کنار بگذارد. میدل‌ایست آی می‌گوید او گفت: «ما معتقدیم که اگر ایران این تصمیم سیاسی را اتخاذ کند، در موقعیتی قرار خواهیم گرفت که بتوانیم به سرعت به به طور متقابل به پایبندی به برجام بازگردیم.»
  • سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت خارجه ایران امروز در پاسخ به سئوالی درباره این گزارش گفت که «آنچه بین ما و آمریکا باقی مانده اساسا به یک موضوع ختم نمی‌شود و این برخی طرف‌ها هستند که مایلند ابعاد دیگر اختلافات را بپوشانند سعی می‌کنند یک موضوع را پررنگ کنند. ایران در این موضوعات تنها منافع مردم را دنبال می‌کند و نمی شود اینها را به یک موضوع فروکاست.»

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70