۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 19 Mar
#
#
اخبار اقتصادی بورس

بلومبرگ: طرح‌های بانک مرکزی اروپا جلو فروپاشی حوزه یورو را نمی‌گیرد

بلومبرگ: طرح‌های بانک مرکزی اروپا جلو فروپاشی حوزه یورو را نمی‌گیرد
کد: 47450   تاریخ انتشار :۳۰ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۲۳

بانک مرکزی اتحادیه اروپایی اخیرا طرحی را برای کمک به کشورهای اروپایی با بدهی بالا در دستور کار قرار داده است، اما کارشناسان می‌گویند بعید به نظر می‌رسد این طرح‌ها بتواند حوزه یورو را نجات دهد.

  • به گزارش اخبار بورس و به نقل از بلومبرگ، کارشناسان می‌گوید: طرح جدید بانک مرکزی اتحادیه اروپا که شامل فروش اوراق قرضه در راستای نجات کشورهای بدهکار اروپایی است نمی‌تواند حوزه یورو را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ از فروپاشی نجات دهد.‌
  • این طرح بانک مرکزی اتحادیه اروپا با هدف کمک به کشورهای اروپای جنوبی که بیشترین بدهی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ دارند در دستور کار قرار گرفته و قرار است از محل فروش اوراق قرضه به این کشورها کمک مالی شود.
  • «اولی رهن»، رئیس بانک مرکزی فنلاند طی مصاحبه‌ای با رویترز گفته؛ بعید است که این گونه اقدامات به کشورهایی که واقعا بدهی سنگینی دارند کمک کند.
  • مارکو سربر، عضو آلمانی پارلمانی اروپا نیز گفته که احتمالا بانک مرکزی اروپا از محل اجرای این سیاست بیش از حد در حال وسعت بخشیدن به حوزه‌های فعالیت خود است.
  • وی گفت: کار بانک مرکزی اتحادیه اروپا ایجاد ثبات قیمتی است، نه تضمین اوضاع تامین مالی دلخواه کشورها. برخی کشورهای اروپایی در حال دیدن نتیجه سال‌ها سیاست‌های مالی غیرمسئولانه خود هستند.
  • ریچارد کوکسون، کارشناس مالی نیز بر این باور است؛ اگرچه هدفگذاری اصلی بانک مرکزی اتحادیه اروپا پایین آوردن تورم است به نظر می‌رسد که مقامات این بانک اهداف دیگری را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در نظر دارند که شامل حفظ ضعیف‌ترین کشورهای اروپایی در حوزه یورو است.
  • کوکسون در یادداشتی در بلومبرگ نوشت؛ با در نظر گرفتن نرخ بالای تورم در اکثر کشورهای اروپایی که نشان‌دهنده شکست سیاست‌های بانک مرکزی اتحادیه اروپاست، بعید به نظر می‌رسد که این بانک بتواند حتی با افزایش نرخ بهره راه به جایی ببرد.

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70