۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - 2024 17 May
#
#
اخبار اقتصادی بورس تحلیل ها گزارش روز - شنيده ها

رشد ۴۹۳ درصدی درآمد «قچار» در چهار ماهه ابتدایی سال

رشد ۴۹۳ درصدی درآمد «قچار» در چهار ماهه ابتدایی سال
کد: 47491   تاریخ انتشار :۲۵ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۰۶:۲۸

شرکت فراورده های غذایی و قند چهارمحال در تیر ماه ۱۴۰۱ توانسته بیشترین درآمد حاصل که معادل با ۱،۳۶۹ میلیارد ریال است را کسب نماید.

  • شرکت فراورده های غذایی و قند چهارمحال با سرمایه ای معادل با ۲,۴۵۵ میلیارد ریال مشغول به تولید محصولاتی از قبیل: شکر تولیدی از چغندر قند، شکر حاصل از تصفیه خام خریداری، ملاس، تفاله تر، تفاله خشک سهمیه کشاورزان، تصفیه شکر خام کارمزدی، تفاله خشک، قند، الکل، و ویناس است.
 
  • گزارش فعالیت ماهانه منتهی به تیر ۱۴۰۱
  • شرکت فراورده های غذایی و قند چهارمحال در یکماهه تیر ۱۴۰۱ از فروش محصولات خود توانسته مبلغی را معادل با ۱,۳۶۹ میلیارد ریال کسب کند. و از ابتدای سال ۱۴۰۱ تا پایان تیر ماه به صورت تقریبی مبلغی را در حدود ۱,۹۹۸ میلیارد ریال را کسب کند در حالیکه در دوره مشابه خود در سال گذشته این شرکت تنها توانسته بود از فروش محصولات خود ۳۳۶ میلیارد ریال درآمد کسب نماید.
  • در جدول بالا درآمدها این شرکت به صورت ماهانه قرار داده شده است که طبق این جدول، شرکت فراورده های غذایی و قند چهارمحال در تیر ماه ۱۴۰۱ توانسته بیشترین درآمد حاصل که معادل با ۱،۳۶۹ میلیارد ریال است را کسب نماید. در یکماهه تیر این شرکت نسبت به دوره مشابه خود در سال گذشته با حدود ۲۴۹ درصد رشد همراه گردیده است.
  • در یکماهه تیر ۱۴۰۱؛ حدود ۹۳ درصد از کل درآمد حاصل از فروش محصولات به فروش محصول شکر تولیدی حاصل از چغندر قند تعلق دارد و در این دوره حدود ۷,۰۶۲ تن از این محصول به فروش رسیده است که بیشترین تناژ فروخته شده از این محصول می باشد.  همین امر سبب گردیده که درآمد شرکت در ۴ ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۱ تا ۱,۹۹۸ میلیارد ریال افزایش یابد.
  • درآمد حاصل از فروش این کارخانه تولیدی در ۴ ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۱ نسبت به دوره مشابه خود در سال ۱۴۰۰؛ از ۳۳۷ میلیارد ریال, حدود ۴۹۳ درصد افزایش یابد و به ۱,۹۹۸ میلیارد ریال برسد.
  • فروش قند چهار محال دریک گراف  مشخص است به این ترتیب که فروش تیر ماه نسبت به دوره های قبلی چشمگیربوده است و نسبت به کل صنعت عدد بالاتری است وبا توجه به شرایط فعلی که بسیاری از شرکت ها در جذب چغندر مشکل داشته اند و چغندر های رسیده طبق مشاهدات، از سوی کشاورزان در استان ها و بسیاری از شهرها مشکل داشته اند  وبا وجود اعتصاب  کشاورزان چغندرخراب زیادی به کارخانجات قند و شکر فرستاده شده است  اما قند چهار محال با جذب  چغندر با کیفیت مطلوب و از سویی تولید شکر از محل چغندر ضریب  بالایی در چهار ماهه اول سال ثبت کرده واز ابتدای سال تا کنون  بسیاری از شرکت های هم گروهی در منطقه جغرافیایی یکسان حاشیه سود ۵ الی ۶ درصد را تجربه کرده اند . اما این عدد برای قند چهارمحال بالای ۱۵ درصد بوده که به دلیل  مدیریت صحیح  منابع و تولید محصول با کیفیت تر می باشد . در بحث نرخ رقابتی هم براساس گزارشات میدانی نرخ فروش شکر قند چهارمحال تا حدود ۳ تا ۴ درصد از متوسط قیمت سایر شکرهای بازارگران تر به فروش میرسد.
  • در مجمع سال مالی منتهی به اسفند ۱۴۰۰ که در اواخر تیر ماه ۱۴۰۱ برگزار گردید تصویب شد که به هر سهم ۱۵۰ ریال سود تخصیص یابد. و این شرکت آماده بازگشایی در روزهای آتی خواهد بود.
 

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.