۸ فروردین ۱۴۰۳ - 2024 27 Mar
#
#
اخبار اقتصادی بورس گزارش روز - شنيده ها

جزییات افزایش دامنه نوسان در فصل پاییز

جزییات افزایش دامنه نوسان در فصل پاییز
کد: 47522   تاریخ انتشار :۵ شهریور ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۴۱

  • جزییات افزایش دامنه نوسان در فصل پاییز
  • مهدی پارچینی ِ، مدیر نظارت بر بورس‌های سازمان بورس و اوراق بهادار درباره افزایش دامنه نوسان در فصل پاییز گفت: هدف این است تا تغییر دامنه نوسان و تفاوت آن در تابلوهای بازار بورس و فرابورس با توجه به شرایط شرکت‌ها تعیین شود، بر این اساس این دو شرکت (بورس و فرابورس) از تاریخ ابلاغیه فرصت یک ماهه دارند تا پیشنهادات خود را مبنی بر بازنگری و اصلاح دستورالعمل پذیرش اعلام کنند و سپس درخصوص تغییر دامنه نوسان با توجه به شرایط شرکت‌های حاضر در هر تابلو تصمیم‌گیری شود.
  • وی اظهار داشت: در گام بعدی شرایط و کیفیت شرکت‌های هر تابلو، مبنای تصمیم‌گیری برای افزایش دامنه نوسان خواهد بود.
  • پارچینی تاکید کرد: از این رو می‌توان اعلام کرد پیش شرط آن این است که دستورالعمل پذیرش مورد بازنگری و پس از تصویب، تصمیم‌گیری مجدد برای افزایش دامنه نوسان در بازار مورد بررسی مجدد قرار گیرد.
  • مدیر نظارت بر بورس‌های سازمان بورس و اوراق بهادار اظهار داشت: هدف هیات مدیره سازمان بورس افزایش دامنه نوسان خواهد بود و امکان اینکه دامنه نوسان دوباره به پنج در صد بازگردد، بعید است مگر در صورت وقوع شرایط غیرعادی که ممکن است برای مقطعی کوتاه این مسأله رخ دهد.
  • حذف کامل دامنه نوسان بعید است
  • وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه احتمال حذف کامل دامنه نوسان در بازار وجود دارد یا خیر گفت: دامنه نوسان در تمام بورس‌های دنیا وجود دارد اما ممکن است به دلیل وجود برخی مکانیزم‌های معاملاتی دامنه نوسان بیشتری را برای بازار و معاملات خود در نظر گرفته باشند.
  • پارچینی اظهار داشت: اکنون سرمایه‌گذاران در انتظار حذف کامل دامنه نوسان نباشند، زیرا این امر نیازمند پیش شرایط‌هایی است؛ برای مثال تا زمانی که حضور نهادهای حرفه‌ای در بازار تعمیق پیدا نکرده باشد و سرمایه‌گذاران غیرحرفه‌ای را به سمت سرمایه‌گذاری غیرمستقیم و نهادهای مالی سوق ندهیم، شرایط برای افزایش یکباره دامنه نوسان یا حذف آن مساعد نخواهد بود.
  • مدیر نظارت بر بورس‌های سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: همچنین باید برای حذف دامنه نوسان و بهره‌گیری از مدل‌های پویا و ایستای دامنه نوسان، سامانه معاملات را متناسب‌سازی کنیم تا بتوان مکانیزم افزایش قابل توجه دامنه نوسان را فراهم سازیم.
  • سنا

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70

Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/tsepress/public_html/wp-includes/functions.php on line 5219