۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - 2024 28 Apr
#
#
اخبار اقتصادی بورس تحلیل ها گزارش روز - شنيده ها

برای همه تجویز تجدید، برای “مرقام” تعلل و تردید!!

برای همه تجویز تجدید، برای “مرقام” تعلل و تردید!!
کد: 47895   تاریخ انتشار :۱۳ دی ۱۴۰۲ ساعت ۰۷:۰۹

 
  • به گزارش اخبار بورس و به نقل از رسانه «بورس امروز»؛ این روزها تمام اخبار و حواشی بازار سرمایه فقط حول یک محور می چرخد و آن تجدید ارزیابی دارایی هاست. موضوعی که با پیگیری جدی سازمان بورس جهت رفع موانع قانونی و برخورداری از معافیت های لازم برای تسهیل افزایش سرمایه شرکتهای بورسی از این محل میباشد. سهامداران قدیمی تر بورس بخاطر دارند که زمانی تجدید ارزیابی و افزایش سرمایه برای ناشران ماده ۱۴۱ قانون تجارت استفاده میشد که بر اساس آن میتوانستند از طریق مازاد تجدید خود، از شمولیت ماده ۱۴۱ خارج شوند و در واقع اجبار و الزام به تجدید داشتند.
  • اما داستان “مرقام” و فرهنگیان حتی در این قضیه نیز تافته ای جدا بافته میباشد. نزدیک به ۳ سال پیش بود که ایران ارقام به دلیل زیان سنگین ناشی از تسعیر ارز قرارداد خارجی خود، مشمول ماده ۱۴۱ قانون تجارت شد و قاعدتا سهامدار عمده این شرکت یعنی فرهنگیان می بایستی با تجدید ارزیابی دارایی ها و اجرای افزایش سرمایه، مرقام را از شمولیت این ماده خارج میکرد، اما بر خلاف انتظار سهامداران خرد، تعلل و فرصت سوزی مدیران فرهنگیان در خصوص افزایش سرمایه مرقام تا جایی پیش رفت که این شرکت به دلیل بیش از ۲ سال مشمول ماده ۱۴۱ بودن، از تابلوی بورس تهران اخراج شد و شرایط برای سهامداران مرقام مبهم تر از قبل شد.
  •  حالا؛ در شرایط فعلی که موضوع تجدید ارزیابی دارایی ها تبدیل به مهمترین برنامه سازمان بورس برای شرکتهای بورسی و خاص هلدینگ ها گردیده، سهامداران مرقام از سازمان بورس انتظار دارند برخورد جدی و قانونی با مدیران هلدینگ سرمایه گذاری فرهنگیان رخ دهد تا با تسهیل و موافقت تجدید ارزیابی و افزایش سرمایه شرکت ایران ارقام، اوضاع مرقامی ها از بحران خارج و به آینده این شرکت قدیمی کشور امیدوار شوند. انتظاری کاملا قانونی.

نظرات(1)

  1. گ گفت:

    حالم از کلمه فرهنگ و فرهنگیان بهم میخوره

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.