۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - 2024 28 Apr
#
#
اخبار اقتصادی بورس تحلیل ها گزارش روز - شنيده ها

استارت سودآفرینی واقعی در این پلتفرم‌ ایرانی

استارت سودآفرینی واقعی در این پلتفرم‌ ایرانی
کد: 47923   تاریخ انتشار :۱۹ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۱۸:۴۱

عباس گمار؛ استاد دانشگاه شریف و متخصص سرمایه‌گذاری در حساب لینکدین خود با اشاره به اینکه تعداد کمی از شرکت‌ها سودآفرینی واقعی برای مشتریان خود دارند نوشت: تپسی یکی از شرکت‌هایی است که سود اقتصادی بدست می‌آورد.

  • به گزارش اخبار بورس، عباس گمار در لینکدین خود نوشت: پس از گذراندن بیش از ده سال در زمینه ارزیابی شرکت‌ها، متوجه چیز جالبی شدم: تعداد کمی از شرکت‌ها در ایران، مانند تپسی که یک سرویس تاکسی خطی آنلاین است که سواری اشتراکی دارد، یک سود واقعی قابل اعتنا را در عمل به دست می‌آورند، یعنی سود اقتصادی.
  • 🔹در بازار سهام ایران، اکثر شرکت‌ها واقعاً ارزش افزوده ندارند زیرا ارزش بازار آنها کمتر از ارزش خالص دارایی (NAV) است. اما تپسی و چند شرکت دیگر متفاوت هستند. آنها از تیم‌های هوشمند خود نه تنها برای کسب سود، بلکه برای ایجاد ارزش واقعی (سود اقتصادی) برای سهامداران خود استفاده می‌کنند.
  • 🔹این کار در اقتصاد ایران رایج نیست. در واقع، تپسی جزو ۵ درصد کمیاب در ایران است که این کار را با موفقیت انجام می‌دهد. همراه با موارد دیگری مانند کافه بازار و دیجی کالا . آن‌ها نشان می‌دهند که حتی در اینجا که بسیاری از کسب‌وکارها با مشکل مواجه هستند، می‌توان سودآور و ارزشمند بود. امیدوارم این شرکت‌های پلتفرمی به رشد خود ادامه دهند، بدون اینکه توسط دخالت‌های بیش از حد دولت رشدشان کند شود. آنها از آن دسته شرکت‌هایی هستند که ما در ایران به آنها بیشتر نیاز داریم و منافع واقعی را برای همه ذی نفعان ایجاد می‌کنند.
  • 🔹 با سپاس و قدردانی از میلاد منشی‌پور، مدیر عامل شرکت تپسی، شهاب خدابخش، مدیر عامل کافه بازار، و همه رهبران آینده‌نگر در صنعت پلتفرم ایران که در حال ایجاد تحول هستند!

نظرات(1)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.