۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - 2024 30 Apr
#
#
اخبار اقتصادی بورس تحلیل ها گزارش روز - شنيده ها

رشد ۳۳ درصدی فروش نفت پارس

رشد ۳۳ درصدی فروش نفت پارس
کد: 41494   تاریخ انتشار :۱۷ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۳۷

بر اساس گزارش عملکرد روانسازها در دو ماهه منتهی به اردیبهشت ۱۳۹۹ نفت پارس با نماد شنفت با رشد ۳۳ درصدی فروش نسبت به سایر رقبا در جایگاه اول قرار گرفت.

  • به گزارش گروه خبری «اخبار بورس»  فروش داخلی این شرکت در بورس شامل گریس، پارافین و اسلاک واکس، ضد یخ و انواع روانکار در دو ماهه اول سال جاری، ۲٫۰۵۹٫۱۰۵ میلیون ریال بوده است. جمع فروش صارداتی این شرکت نیز در این دوم ماه ۱٫۰۹۳٫۳۰۴ میلیون ریال بوده است. مجموع فروش داخلی و صادراتی در دو ماهه منتهی به اردیبهشت ۱۳۹۹، به مبلغ ۳٫۱۵۲٫۴۰۹ میلیون ریال (۳۱۵ میلیارد و ۲۴۰ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان) بوده است.
  • میزان فروش داخلی در مدت مشابه سال ۱۳۹۸ به میزان ۱٫۳۸۷٫۰۷۸ میلیون ریال، فروش صادراتی ۹۸۴٫۹۰۹ میلیون ریال  و جمع فروش داخلی و صادراتی ۲٫۳۷۱٫۹۸۷ میلیون ریال بوده است.
  • سرمایه ثبت شده نفت پارس ۲ هزار میلیارد ریال و سرمایه ثبت نشده اش نیز ۵۰۰ میلیارد ریال می باشد. در واقع سازمان بورس و اوراق بهادار در ۲۰ بهمن ۱۳۹۸ با افزایش سرمایه ۲۵ درصدی شرکت نفت پارس از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی به منظور مشارکت در افزایش سرمایه شرکت پالایش پارسیان سپهر (سهامی‌خاص) موافقت کرده است.
  • شرکت نفت پارس به عنوان اولین شرکت تولید کننده محصولات روانکار نفتی در کشور، در سال ۱۳۳۷ تاسیس و بیش از ۶۱ سال است که به فعالیت خود ادامه می دهد. این شرکت به عنوان اولین شرکت بورسی ایران، در سال ۱۳۴۶ وارد بازار سرمایه شد و طی سه سال اخیر در نتیجه عملکرد درخشان و سرمایه گذاری های ارزشمند انجام شده، یکی از پربازده ترین سهم های فعال در بازار سرمایه است. ارزش بازار شرکت نفت پارس در بورس، از سال ۱۳۹۶ تا کنون، رشد ده برابری را تجربه نموده است.
  • سهام این شرکت با نام شنفت رشد خوبی را آغاز کرده و به تارگت مناسبی رسیده است، عملکرد مناسب این شرکت توانسته رشد قیمت نمادش را تسریع کند، قیمت امروز سهم این نماد ۴۷٫۵۲۴ ریال است که با صف خرید مواجه بود.
  • شایان ذکر است که نفت پارس توانسته طی چهار دوره شرکت در جایزه تعالی و پیشرفت که بر اساس مدل EFQM ارزیابی می شود، به سرعت رتبه تعالی خود را ارتقا داده و به رتبه نخست در بین ۱۵۰ سازمان، در سال ۱۳۹۸ دست یابد. نفت ما

بورس تهران   روانکار   نفت پارس شنفت   

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.