۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - 2024 30 Apr
#
#
اخبار اقتصادی بورس

ابَرَ پروژه ریلی در معدن

ابَرَ پروژه ریلی در معدن
کد: 42055   تاریخ انتشار :۱۰ تیر ۱۳۹۹ ساعت ۱۸:۰۵

ایمیدرو و شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران امروز تفاهمنامه " احداث خط دوم راه آهن سنگان-تربت حیدریه-جندق-بافق" و "حمل ریلی مواد اولیه معدنی و محصولات صنایع معدنی سنگان"، را امضا کردند. در این تفاهمنامه، سرمایه گذاری از سوی شرکت های فعال در ناحیه معدنی سنگان انجام می شود و راهبری پروژه بر عهده فولاد مبارکه قرار دارد.

  • این مراسم با حضور وزیر راه و شهرسازی و سرپرست وزارت صنعت معدن و تجارت برگزار شد. پروژه خط دوم ریلی سنگان - بافق به طول ۸۰۰ کیلومتر و از اَبَر پروژه های کشور محسوب می شود. طرفین این تفاهمنامه مقرر کردند در ماه های آتی شرایط تبدیل آن سند به قرارداد را فراهم آورند.
  • به گفته غریب پور رییس هیات عامل ایمیدرو، مجتمع سنگان برنامه تولید ۲۰ میلیون تن محصول معدنی را درحال اجرا دارد که بخشی از آن روانه کارخانه های فولاد مرکز و جنوب کشور (شرکت های مبارکه، فولاد خوزستان، فولاد کاوه جنوب و...) خواهد شد. در حال حاضر ۸۰ درصد حمل و نقل ریلی کشور در اختیار معدن و صنایع معدنی است این در حالی است که در آینده، ۴۰ درصد حمل و نقل ریلی کشور در منطقه سنگان انجام خواهد شد.
  • پیش از این، طرح احداث جاده تربت - سنگان به طول ۱۵۱ کیلومتر و همچنین جاده لامرد به پارسیان به طول ۴۰ کیلومتر بین بخش معدن و صنایع معدنی و وزارت راه و شهرسازی اجرایی شده بود.

بورس تهران   حمل و نقل ریلی   

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.