۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - 2024 30 Apr
#
#
اخبار اقتصادی بورس

خرید ۲۳ درصد سهام پتروشیمی اصفهان گام بلند شپنا درجهت تحقق هدف ملی

خرید ۲۳ درصد سهام پتروشیمی اصفهان گام بلند شپنا درجهت تحقق هدف ملی
کد: 44381   تاریخ انتشار :۲۵ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۱۹

معاون اقتصادی و بازرگانی شرکت پالایش نفت اصفهان (شپنا) گفت: برنده شدن در مزایده خرید بالغ‌بر ۲۳ درصد سهام پتروشیمی اصفهان گام بلند در جهت تحقق هدف ملی جهش تولید و اعتلای ایران اسلامی محسوب می شود.

  • مهدی صرامی گفت: پتروشیمی اصفهان یکی از صنایع پایین‌دستی شرکت پالایش نفت اصفهان است که روزانه ۸ تا ۹ هزار بشکه پلاتفرمیت به عنوان خوراک دریافت می‌کند و سالانه حدود ۱۶۰ هزار تن، انواع محصولات آروماتیک شامل بنزن، تولوئن، ارتوزایلین، پارازایلین، مخلوط زایلین ها و انیدرید فتالیک تولید می نماید. این فرآورده ها در صنایع مختلفی از جمله شوینده ها، صنایع نظامی، رنگ و رزین، الیاف مصنوعی و پلاستیک کاربرد دارند. همچنین رافینیت برگشتی آنها به بنزین پاک عاری از بنزن پالایشگاه، اضافه می گردد.
  • صرامی به پتانسیل‌های مطلوب پتروشیمی اصفهان، بالا بودن ارزش روز تأسیسات و دارائیهای قابل اتکای آن اشاره کرد و تصریح نمود: با کسب کرسی های لازم در هیئت‌مدیره پتروشیمی، ضمن بهره برداری از پتانسیل‌ها و اعتمادهای متقابل، امکان استفاده بهینه از فضاهای عملیاتی موجود فیمابین فراهم می شود که قطعاً در حاشیه سود عملیاتی آن‌ها تأثیر بسزایی خواهد داشت.
  • عضو هیئت‌مدیره شرکت پالایش نفت اصفهان افزود: پالایشگاه اصفهان با ورود به عرصه سهام‌داری صنایع هم‌جوار ازجمله پتروشیمی، علاوه بر پیگیری استراتژی مدیریت و توسعه زنجیره ارزش و تحقق هدف استراتژیک افزایش درآمد غیرعملیاتی، با حضور موثر و تخصصی در تصمیم گیری های مجموعه های یاد شده، در تحقق هدف ملی جهش تولید و اعتلای ایران اسلامیگام بلندی بر می دارد.

بورس   پالایش نفت اصفهان   شپنا   

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.