۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - 2024 29 Apr
#
#
اخبار اقتصادی بورس

وعده مدیرعامل ایران خودرو برای تولید خودروی ارزان قیمت/رونمایی خودرو جدید طی چندماه آتی

وعده مدیرعامل ایران خودرو برای تولید خودروی ارزان قیمت/رونمایی خودرو جدید طی چندماه آتی
کد: 46131   تاریخ انتشار :۱۳ تیر ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۰۳

مدیرعامل ایران خودرو درباره زمان عرضه خودروی ارزان قیمت این گروه صنعتی به بازار، گفت: رونمایی این خودرو ظرف چند ماه آینده انجام می‌شود و تولید انبوه آن به ۱۸ ماه زمان نیاز دارد در مجموع حداکثر ظرف ۲ سال آینده خودروی ارزان قیمت ایران خودرو به بازار عرضه خواهد شد.

  • فرشاد مقیمی مدیر عامل ایران‌ خودرو درباره تولید خودروی ارزان قیمت، گفت: یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که در حوزه خودروسازی همواره مورد نقد بوده، بهای تمام شده تولید خودرو است و یکی از راهکارهای کاهش قیمت تمام شده، طراحی خودرو و حرکت به سمت پلت‌فرم‌های مشترک است.
  •  مدیر عامل ایران‌خودرو افزود: در راستای تحقق این مهم، ایران خودرو، طراحی خودرویی در کلاس A پلاس با موتور سه استوانه -که دی ماه سال گذشته رونمایی شد- را آغاز کرده، این نوع خودرو در دنیا نیز سبقه دارد. طراحی این نوع خودروها خاص و ویژه بوده و تمام استانداردها و شرایط روز خودرو را دارا است و به گونه ای طراحی شده که کمترین هزینه را در بحث مربوط به تولید داشته باشد.
  • وی اضافه کرد: طراحی نمونه‌ای از این خودرو با پلت فرم موتوری جدید که پیشرانه سه استوانه را برای آن در نظر گرفتیم به پایان رسیده و نمونه‌ای از آن ساخته شده و وارد فاز طراحی مفهومی شده است که این موضوع نیز ظرف چند ماه آینده به سرانجام می‌رسد. استفاده از ظرفیت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در تولید خودروی ارزان قیمت
  • وی با بیان اینکه تلاش شده که در طراحی خودروی مذکور هزینه‌ها کاهش یابد، ادامه داد: تولید در بالاترین تیراژ نیز یکی دیگر از راهکارهای کاهش قیمت تمام شده این نوع خودرو است زیرا هرچه تیراژ تولید افزایش یابد، هزینه تمام شده کاهش خواهد یافت.
  • مقیمی با بیان اینکه در تولید این خودرو نگاه بر این است که طراحی و ساخت در داخل انجام شود به این معنا که قطعات مختلف این خودرو داخلی باشد، ادامه داد: در تولید این خودرو از  ظرفیت شبکه تامین ایران خودرو و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری کمک گرفته شده است.
  •  مدیرعامل ایران خودرو درباره زمان عرضه خودروی ارزان قیمت ایران خودرو به بازار نیز توضیح داد: رونمایی این خودرو ظرف چند ماه آینده انجام می‌شود و تولید انبوه آن به ۱۸ ماه زمان نیاز دارد در مجموع حداکثر ظرف ۲ سال آینده خودروی ارزان قیمت ایران خودرو به بازار عرضه خواهد شد.
  • به گفته مقیمی امکان صادرات این خودرو نیز فراهم خواهد شد زیرا در حال حاضر نیازمندی به این نوع خودرو در بازارهای کشورهای همسایه نیز احساس می‌شود.
  • وی درباره کیفیت خودروی ارزان قیمت ایران خودرو نیز تصریح کرد: هرچند در سال‌های گذشته به دلیل عمل به تعهدات، شاید تمرکز چندانی بر کیفیت خودرو وجود نداشت اما از سال گذشته تمرکز ویژه‌ای بر ارتقا کیفیت خودروها داشتیم.
  • مدیرعامل ایران خودرو با بیان اینکه نمی‌توان از یک تولیدکننده انتظار داشت با وجود تولید به همراه زیان، برای ارتقا کیفیت برنامه‌ریزی کند، ادامه داد: باید برای کیفیت هزینه شود این در حالی است که زیان مانع کیفیت و توسعه است. نمی توان با وجود زیان، توسعه یافت زیرا توسعه به سرمایه گذاری نیاز دارد و این سرمایه‌گذاری باید از محل سود اتفاق افتد. البته همت نیز ضرورت دارد.

ایران خودرو   

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.