۳۰ فروردین ۱۴۰۳ - 2024 18 Apr
#
#
اخبار اقتصادی بورس

اقدامهای جدید برای شتاب در اجرای پالایشگاه ستاره خلیج فارس تشریح شد

اقدامهای جدید برای شتاب در اجرای پالایشگاه ستاره خلیج فارس تشریح شد
کد: 1920   تاریخ انتشار :۷ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۰۲:۳۳

  • فاز نخست پالایشگاه ستاره خلیج فارس، با اقدامهای جدید وزارت نفت برای شتاب دادن به اجرای این پروژه، اواخر سال آینده به بهره برداری می رسد.
  • به  گزارش TSEpressمدیر برنامه ریزی تلفیقی شرکت ملی پالایش و پخش به خبرنگار شانا، گفت: انتخاب مدیر بهره بردار و پیمانکار راه اندازی و تقویت بدنه کارشناسی و مدیریتی، روند پروژه ستاره خلیج فارس شتاب داده است و می توان انتظار داشت که بهره برداری از فاز نخست آن سال آینده آغاز شود. شهاب الدین متاجی با مهم بر شمردن نقش مدیر بهره بردار در پیشبرد اجرای این طرح افزود: انتخاب مدیر بهره بردار در طرح احداث پالایشگاه ستاره خلیج فارس موجب می شود این طرح با رویکرد راه اندازی شتاب گیرد. وی اظهار کرد: قرار است نیروهای راه اندازی و بهره بردار از هم اکنون آمادگیهای لازم را برای یک راه اندازی بدون مشکل را کسب کنند. متاجی تصریح کرد: قرار است مشکلات احتمالی پیش بینی نشده در طراحی اولیه، قبل از زمان راه اندازی برطرف شوند؛ به همنین منظور علاوه بر مدیر بهره بردار مجرب، پیمانکار راه اندازی نیز انتخاب شده است. به گفته مدیر برنامه ریزی تلفیقی شرکت ملی پالایش و پخش، مقرر شده است که پیمانکار راه اندازی با استفاده از نرم افزار مناسب و نیروهای با تجربه، دستور عملها، بازرسی و بازدیدهای لازم را بطور دقیق انجام دهد تا یک راه اندازی موفق داشته باشیم. وی از تقویت بدنه کارشناسی و مدیریتی کارفرما جهت نظارت دقیقتر بر کارهای اجرایی به عنوان یکی دیگر از اقدامهای مفید روزهای اخیر نام برد و افزود: به همین منظور از نیروهای با تجربه ای که در گذشته کارهای مشابه را با موفقیت انجام داده اند، استفاده شده است. به گفته متاجی پیمانکاران طرح نیز خود را با شرایط جدید هماهنگ و نیروهای مدیریتی و کارشناسی و اجرایی خود را تقویت کرده اند. مدیر برنامه ریزی تلفیقی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی تاکید کرد: همه این اقدامها موجب شده است تا کارهای نصب تجهیزات با شتاب بیشتری انجام شود و امیدواریم طبق برنامه تعیین شده، بهره برداری از فاز نخست این پروژه در بهمن سال آینده آغاز شود. وی پیشرفت کلی طرح شامل سه فاز پالایشگاه، خط لوله خوراک و آبگیر را ٨٢ درصد اعلام کرد. به گزارش شانا، با بهره برداری کامل از پالایشگاه ستاره خلیج فارس روزانه ٣٦ میلیون لیتر بنزین (عدد اکتان ۹۵) و ۱۴ میلیون لیتر گازوئیل به ظرفیت تولید فرآورده‌های نفتی کشور اضافه ‌شود. چهار میلیون لیتر ال پی جی ( گازمایع)، سه میلیون لیتر سوخت جت و ۱۳۰ تن گوگرد در روز نیز از دیگر محصولات تولیدی این واحد پالایشی است و ظرفیت ذخیره سازی فرآورده‌های نفتی این پالایشگاه در حدود ۱۱ میلیون بشکه خواهد بود.

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70