#
#
اخبار اقتصادی بورس

بخت‌آزمایی شاخص‌کل بورس برای شکستن دو مقاومت

بخت‌آزمایی شاخص‌کل بورس برای شکستن دو مقاومت
کد: 16460   تاریخ انتشار :۱ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۰۰:۴۰

یک تحلیلگر بازار سرمایه گفت: پس از فراز و فرودهای معاملات هفته گذشته بازار سرمایه، عاقبت شاخص ‌کل توانست در چند قدمی سقف حاضر خود قرار بگیرد تا یک بار دیگر بتواند در هفته آتی به مقاومت 78 هزار و 400 واحد حمله کند و آن را بشکند.

 به گزارش TSEpress  فرشید شجاع، در گفت‌وگو با صدای اقتصاد، تصریح کرد: با وجود گشایش پرعرضه و منفی اولین جلسه معاملاتی بازار سرمایه در هفته گذشته، کلیت بازار در روزهای باقی‌مانده هفته وضعیت نسبتا مناسبی را شاهد بود و شاخص‌کل نیز توانست در ادامه روزهای هفته، روند صعودی خود را ادامه دهد و در پایان از مقدار گشایش یافته در ابتدای هفته نیز بالاتر بسته شود.

وی با تاکید بر اینکه مقاومت 78هزار و 400 واحد برای شاخص کل بسیار حیاتی، مهم و قوی است، افزود: شکسته شدن این مقاومت به معنای حمله شاخص به مقاومت 79 هزار خواهد بود و بعد از این مقاومت اساسی، شاخص باید وارد کانال 80 هزار واحد شود.

وی با اشاره به برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری در پایان هفته آتی، اظهار کرد: این مساله می‌تواند تاثیر زیادی بر معاملات در بازار سرمایه بگذارد ازاین‌رو انتظار می‌رود در هفته جاری بازار و روند عرضه و تقاضای آن، بیشتر متاثر از جو سیاسی باشد تا اقتصادی.

این تحلیلگر بازار سرمایه ادامه داد: پنج جلسه معاملاتی تا انتخابات پیش رو داریم. اگر دو جلسه معاملاتی مثبت و منفی یکدیگر را خنثی کنند و بازار فقط در سه روز صعودی باشد و برای هر جلسه صعودی نیز متوسط 500 واحد صعود برای شاخص کل در نظر بگیریم، شاخص کل می تواند هر دو مقاومت پیش رو را از بین ببرد و برای اولین روز بازار بعد از انتخابات چشم‌انداز روشنی ایجاد کند.

شجاع یادآور شد: اگر به نمودار شاخص کل نگاه کنیم، متوجه می‌شویم با اینکه بازار رشد سریع و تندی داشته اما باز هم نمی‌توان گفت شاخص کل رشد بیش از حدی داشته است.

وی اظهار کرد: درحالی‌که برخی از نمادها در مدت کمتر از دو ماه صعود، بیش از 100 درصد رشد کرده‌اند، رشد شاخص کل حدود 26 درصد بوده است که نسبت به بسیاری از نمادها کمتر است از‌این‌رو باز هم شاخص کل می‌تواند به روند صعودی خود ادامه دهد.

این تحلیلگر بازار سرمایه تصریح کرد: به شرط رخ دادن این نظریه‌ها و تحقق پیش‌بینی‌ها می‌توان انتظار داشت بازار سرمایه پس از انتخابات هم روند صعودی خود را حفظ کند.

اقتصاد   اقتصاد ایران   بازار سرمایه   بانک مرکزی   بورس   بورس تهران   

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.

#
#
#
#
آخرین اخبار
پورشه هشدار داد
۳ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۰۷:۵۷
تپسی همچنان در مسیر صعودی!
۳ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۰۷:۵۵
طلای جهانی پشت چراغ قرمز
۳ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۰۷:۵۳
اخبار بیشتر