۹ فروردین ۱۴۰۳ - 2024 28 Mar
#
#
اخبار اقتصادی بورس

بررسی نتایج اقتصادی برجام با حضور مسئولان بانک مرکزی

بررسی نتایج اقتصادی برجام با حضور مسئولان بانک مرکزی
کد: 9174   تاریخ انتشار :۵ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۲۲:۱۲

سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، از حضور مسئولان بانک مرکزی در کمیسیون متبوعش برای بررسی تبعات و نتایج اقتصادی و بانکی برجام خبر داد.

 به گزارش TSEpress غلامرضا کاتب در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به جزییات جلسه امروز یک شنبه(5 مهرماه) کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، گفت: در این جلسه معاونان بانک مرکزی گزارشی در خصوص تبعات و نتایج اقتصادی و بانکی برجام ارائه دادند.

نماینده مردم گرمسار در مجلس شورای اسلامی، با یادآوری مباحث طرح شده در جلسه مذکور، افزود: در این جلسه مطرح شد که تحریم‌های ایران در چند مرحله انجام شده بود، نخست تحریم های اولیه که تحریم های آمریکا از اوایل انقلاب بود و مربوط به سرمایه گذاران کشورشان با کشور ما، دیگری تحریم های مربوط به سازمان ملل از سال 2006 به بعد عمدتا در حوزه پولی و بانکی بوده و نهایتا تحریم های اتحادیه اروپا از سال 2010 که تمام حوزه اقتصادی را در بر داشته است.

وی افزود: عمده بحث این بود که چه تحریم هایی بر اثر برجام لغو خواهد شد که بر اساس گزارش های ارائه شده مشخص شد تحریم های اولیه که ارتباطی با موضوع هسته‌ای ندارد پا برجاست.

کاتب گفت: سایر تحریم ها مربوط به انتقال وجوه بانکی و خدمات بانکی از طریق سرمایه گذاری با ایران در مباحث اقتصادی بود که در این جلسه گزارش آن توسط معاونان بانک مرکزی ارائه شد.

سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، یادآور شد:‌ رسیدگی به درخواست تحقیق و تفحص از نحوه هزینه‌کرد اعتبارات ماده 10 و 12 مربوط به حوادث غیرمترقبه نیز در این جلسه مطرح و مقرر شد در جلسه آینده کمیسیون گزارش نهایی آن ارائه شود./

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70