۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - 2024 23 Apr
#
#
اخبار اقتصادی بورس

تخلف مخابرات در واگذاری شماره های خاص وزیر ارتباطات به مجلس احضار می شود

تخلف مخابرات در واگذاری شماره های خاص  وزیر ارتباطات به مجلس احضار می شود
کد: 4537   تاریخ انتشار :۹ اردیبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۰۴:۵۵

عضو هیات رئیسه مجلس، با تخلف خواندن اقدام شرکت مخابرات در واگذاری خطوطثابت رند 4 یا 5 رقمی بدون در نظر گرفتن شرایط قانونی مزایده، گفت: احضار وزیر ارتباطات و مسئولان شرکت مخابرات در دستور کار مجلس است.

به گزارش TSEpress   بهروز نعمتی در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت، با تخلف خواندن اقدام شرکت مخابرات در واگذاری خطوطثابت رند 4 یا 5 رقمی بدون در نظر گرفتن شرابط قانونی مزایده، گفت: شرکت مخابرات باید در واگذاری خطوط ثابت رند 4 یا 5 رقمی تابع شرایط مزایده بوده و نسبت به بروز هر نوع تخلفی در این باره حساس باشد.

نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه در حال حاضر واگذاری خطوط مذکور به برخی شرکت های سودجو رانت به شمار می رود، افزود: قرار بوده که مزایده ها خیلی شفاف و روشن اعلام و نمایندگان سازمان بازرسی کل کشور، وزارت اطلاعات و سازمان مدیریت در جریان آن حضور داشته باشند که رعایت نشدن این موارد از سوی شرکت مخابرات تخلف آن را محرز می کند.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با تاکید بر اینکه شرکت مخابرات باید به قانون در واگذاری خطوط پایبند باشد، تصریح کرد: واگذاری های بدون ضابطه و لحاظ کردن رانت در آن تنها به متضرر شدن مردم و بی اعتمادی آن ها به مسئولان منجر می شود.

وی با بیان اینکه باید جلوی هر نوع اعمال سلیقه در ارایه خدمات به مشترکان گرفته شود، تصریح کرد: ادامه روند کنونی از سوی مخابرات در واگذاری خطوط مذکور به طور حتم ورود مجلس را به موضوع برای احقاق حق مردم به همراه خواهد داشت.

وی با تاکید بر ضرورت تشدید نظارت وزارت ارتباطات بر عملکرد شرکت مخابرات، گفت: بروز چنین تخلفاتی از سوی شرکت مخابرات نشان از ضعف نظارت دستگاه های نظارتی دارد.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی، از احضار وزیر ارتباطات و مسئولان شرکت مخابرات به مجلس در پی بی توجهی به تذکرات نمایندگان در پی تخلفات انجام شده خبر داد.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت؛متاسفانه هم اکنون شماره های چهار و پنج رقمی مخابرات در بازار سیاه با چندین برابر قیمتی که مخابرات به متقاضیان فروخته است، خرید و فروش می شود. این شماره ها هم اکنون در بازار آزاد قیمت هایی چند ۱۰۰میلیونی دارند و در اختیار افرادی هستند که شاید با چند میلیون تومان صاحب آن خط شده اند.

در همین حال گفته می شود، در شماره هایی با کد یک که مالک آن سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی است و نه مخابرات، بالغ بر یک‌میلیارد تومان قیمت دارد و به همین راحتی دست یافتنی نیست.

درحالی که معاون حقوقی شرکت مخابرات ایران در گفت وگو با مهر می گوید: "مخابرات در راستای مسئولیت اجتماعی خود امکان واگذاری این شماره ها را به راحتی ممکن نکرده و این شماره‌های محدود هم‌اکنون فقط به سازمان ها و دستگاه هایی که نیاز به این شماره ها دارند، واگذار می شود" متاسفانه برخی از دلالان و نور چشمی ها با زد و بند این شماره را در قالب شرکت های خدمات مخابراتی با توجه به غیر قابل خرید و فروش بودن، شماره های رند در ازای مبالغ کلان به مشتریان علاقمند می فروشند. متاسفانه برخی مدیران و دبیران انجمن های فعال در حوزه اینترنت و IT  نیز با توجه به ارتباطات خود وارد این بازار سیاه شده اند و با خرید و فروش بی ضابطه و غیر قانونی  سود های کلانی را به جیب می زنند./

نظرات(1)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70