۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - 2024 26 Apr
#
#
اخبار اقتصادی بورس

حمله به خطوط لوله انتقال نفت در لیبی

حمله به خطوط لوله انتقال نفت در لیبی
کد: 2477   تاریخ انتشار :۲۶ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۰۷:۱۳

به گزارش  TSEpress  و به نقل از شانا، حمله مسلحانه به خط لوله انتقال نفت به پایانه الحریقه در لیبی موجب توقف فعالیتهای این پایانه شد که ممکن است تعمیر و بازگشایی آن سه روز زمان ببرد. شرکت ملی نفت لیبی روز شنبه (٢٥ بهمن ماه) اعلام کرد که حمله به خطوط لوله انتقال نفت میدان السریر موجب توقف فعالیت پایانه الحریقه شد، این شرکت پس از وقوع این حادثه خواستار محافظت بیشتر و سریع از تاسیسات نفتی خود شد.

خبرگزاری دولتی لیبی هم اعلام کرد که در حادثه ای جداگانه، مردان مسلح به دفاتر دولتی در شهر ساحلی سرت حمله کردند و با زور سلاح همه دفاتر دولتی این کشور را تخلیه کردند. مردان مسلح کنترل ادارات دولتی، و رادیو و تلویزیون را در این شهر در اختیار گرفتند.

تاکنون شخص یا گروهی مسئولیت حمله روز شنبه را به خطوط لوله نفت در لیبی بر عهده نگرفته است. به طور معمول زیرساختهای نفتی، پایانه ها و خطوط  انتقال نفت در این کشور آفریقای شمالی مورد حمله گروههای مسلح قرار می گیرد.

پیش از این، روز جمعه (٢٤ بهمن ماه) شرکت نفت لیبی اعلام کرد که مردان مسلح به میدان نفتی الباهی حمله کرده اند که نیروهای امنیتی توانستند با آنها مقابله کنند. در این حمله به این تاسیسات نفتی صدمه ای نرسید.

در بیانیه شرکت نفت لیبی آمده است: شرکت ملی نفتی لیبی هشدار می دهد که تعداد نیروهای امنیتی حاضر در تاسیسات نفتی کشور، هم اکنون به اندازه ای نیست که بتوان از تاسیسات نفتی حفاظت کرد.

جزئیات بیشتری از حمله به شهر سرت منتشر نشده است. گروههای مسلح و اسلامگرای زیادی در این شهر فعال هستند.

در همین حال، رجب عبدالرسول، مسئول پایانه الحریقه، اظهار کرد که خط لوله السریر صبح زود مورد حمله قرار گرفت که این حمله موجب آتش سوزی و قطع جریان نفت به پایانه الحریقه شد.

وی در حالی که در ابتدا اعلام کرده بود انفجار بمب در خطوط لوله رخ داده است، اظهارات خود را اصلاح کرد و خبر داد که حمله خرابکارانه و آتش سوزی در این حادثه اتفاق افتاده است و افزود: امیدوارم آتش سوزی بزودی کنترل شود.

سخنگوی شرکت ملی نفت لیبی هم عنوان کرد که در زمان وقوع حمله، یک نفتکش در پایانه الحریقه در حال بارگیری بود. بازگشایی این خط لوله به گفته این سخنگو، ممکن است سه روز زمان ببرد.

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.