۶ فروردین ۱۴۰۳ - 2024 25 Mar
#
#
اخبار اقتصادی بورس

آخرین وضعیت "ذوب" از زبان معاون مالی شرکت در مجمع سالانه

آخرین وضعیت
کد: 25790   تاریخ انتشار :۲۸ تیر ۱۳۹۶ ساعت ۰۵:۳۶

ایجاد نمایندگیهای فروش بصورت مستقیم یا از طریق شرکتهای زیر مجموعه، بازاریابی فراورده های جدید مانند ریل، تیرآهن بال پهن و کاهش هزینه های مالی و مالیاتی از دیگر برنامه های شرکت ذوب آهن برای سال ۹۶ است.

سعید امیدقائمی، عصر سه شنبه در مجمع عمومی عادی سالانه شرکت سهامی ذوب‌آهن اظهار کرد: با اشاره به عبور این شرکت از چالش های و بحران های مالی سال ۹۵، افزایش سودآوری و توسعه فعالیتهای بازرگانی را از مهمترین هدفگذاری های امسال این مجموعه اعلام کرد.

معاون مالی و اقتصادی شرکت سهامی ذوب‌ آهن اصفهان همچنین افزایش سودآوری و ارزش سهام، بررسی و سرمایه گذاری در زنجیره ارزش فولاد، برنامه ریزی جهت کاهش بدهی ها و افزایش سهم مالکانه معادن را از دیگر برنامه های این مجموعه برای سالجاری برشمرد. معاون مالی و اقتصادی شرکت سهامی ذوب‌ آهن اصفهان خاطرنشان کرد: در سال ۱۳۹۵ وجود بحران نقدینگی در شرکت از یک‌سو و نرخ‌های بالای بهره بانکی که از سال‌های قبل به شرکت تحمیل ‌شده بود ، عملکرد این مجموعه را با چالش مواجه کرد بود. امید قائمی در توضیحاتی پیرامون چگونگی پشت سرگذاشت چالش های مجموعه ذوب آهن اضافه کرد: پارسال در بخش مدیریت منابع نقدی بیش از ۳۰ هزار میلیارد ریال توزیع و مدیریت نقدینگی صورت گرفت و در بخش تأمین منابع مالی بالغ بر ۱۲ هزار و ۳۷۶ میلیارد ریال تسهیلات از طریق بانک‌های مختلف تجدید و بروزرسانی شد. او ادامه داد: در بخش تأمین منابع مالی نیز با تلاش کارشناسان این واحد بیش از هزار و ۲۹۰ میلیارد ریال در تسهیلات مالی، بخشودگی جرایم و کاهش نرخ هزینه تأمین مالی در عبور از چالش ها تاثیری بسزا داشت، همچنین تلاش برای استفاده از مصوبات ستاد تسهیل و تهاتر بدهی‌های شرکت با بدهی‌های دولت و سازمان تأمین اجتماعی از دیگر اقدام ها در این زمینه بود. امیدقائمی افزود: در بخش خدمات مالی حاصل تلاش کارشناسان این واحد در زمینه بخشودگی جرایم مالیاتی، اخذ معافیت‌های مالیاتی و تدوین لایحه‌های دفاعی منتج به ۲ هزار و ۳۸۲ میلیارد ریال منافع برای شرکت شد. معاون شرکت ذوب آهن اصفهان تصریح کرد: سال قبل همچنین، حدود ۲ هزار و ۶۴۰ نفر- ساعت‌ آموزش در موضوع های مختلف برای کارکنان شرکت برگزار شد. وی به دیگر دستاوردهای معاونت مالی و اقتصادی ذوب‌آهن اشاره کرد و گفت: پارسال وصول مطالبات شرکت به میزان هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال بود که این رقم در شرایطی که شرکت با محدودیت شدید نقدینگی روبروست مبلغ چشمگیری به شمار می رود. امیدقائمی با بیان اینکه در سال گذشته بیش از ۳۰ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال هزینه کنترل شد، خاطرنشان کرد: بیش از ۵٫۶ میلیون تن انواع مواد مصرفی و ۲٫۲ میلیون تن شمش و محصول نهایی مورد ارزیابی و موازنه نهایی قرار گرفت. به گفته معاون شرکت ذوب آهن اصفهان در سال گذشته بیش از ۷۳ هزار میلیارد گردش مالی پیش‌بینی، طبقه‌بندی، اولویت‌بندی و تخصیص اعتبار یافت. امیدقائمی یادآورشد: علاوه بر این بیش از ۵۲ هزار میلیارد ریال کنترل و مدیریت هزینه صورت گرفت و کاهش هزینه‌ها به میزان بیش از ۶هزار میلیارد ریال بدست آمد که این امر بدون همراهی مسؤولان شرکت و شکیبایی همکاران محقق نمی شد. مجمع عمومی عادی سالانه شرکت سهامی ذوب‌آهن عصر سه شنبه در تالار کوثر اصفهان با حضور اعضا به حد نصاب رسید و برگزار شد. ذوب آهن اصفهان بزرگترین واحد فولاد سازی قطعات ساختمانی در ایران است. این واحد فولاد سازی در سال گذشته ۲٫۷ میلیون تن فولاد خام تولید کرد.

ذوب آهن اصفهان   

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70

Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/tsepress/public_html/wp-includes/functions.php on line 5219