۳۰ فروردین ۱۴۰۳ - 2024 18 Apr
#
#
اخبار اقتصادی بورس

ایجاد بورس مسکن به زودی/قطع دست بنگاههای سودجو در تعیین نرخ‌های نجومی مسکن

ایجاد بورس مسکن به زودی/قطع دست بنگاههای سودجو در تعیین نرخ‌های نجومی مسکن
کد: 6453   تاریخ انتشار :۹ تیر ۱۳۹۴ ساعت ۰۴:۳۲

عضو ناظر مجلس شورای اسلامی در شورای عالی بورس و اوراق بهادار از تشکیل بورس مسکن در آینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت: با تشکیل بورس مسکن مدیریت بازار عرضه و تقاضا و در نتیجه کاهش سودهای غیر متعارف برخی فعالان بازار مسکن را شاهد خواهیم بود.

  به گزارش TSEpress  محمدرضا پورابراهیمی درگفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت،با اشاره به دستور کار شورای عالی بورس و اوراق بهادار از تشکیل بورس مسکن در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

بازارسرمایه‌ای بورس مسکن شفافیت قیمت و تعادل عرضه و تقاضا را مدیریت کند

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی،ادامه داد: درجلسه شورای عالی بورس در بحث بورس کالا گزارشی تهیه شده بود که بتوان در زیرمجموعه این بورس، بحث خرید و فروش املاک و مسکن نیز مطرح کرد.

وی افزود:شورای عالی بورس درحال طراحی بورس تخصصی با مکانیزم‌های بازار سرمایه در زمینه خرید و فروش املاک و مستغلات است.

عضو ناظر مجلس شورای اسلامی در شورای عالی بورس و اوراق بهادار با تاکید براینکه راه‌اندازی بازار سرمایه‌ای بورس مسکن می‌تواند شفافیت قیمت و تعادل عرضه و تقاضای مسکن را مدیریت کند، گفت: از آنجا که مسکن کالایی منحصر به فرد و یگانه است،احتمالا ایجاد چنین بازاری سخت است.

ایجاد بورس مسکن برای تشکیل بازار سرمایه رسمی در دستور کار است

این نماینده مردم در مجلس نهم، با بیان اینکه ایجاد بورس مسکن با هدف تشکیل بازار سرمایه رسمی برای حذف بازار غیر رسمی فعلی در دستور کار قرار دارد گفت: طراحی مکانیزم بورس مسکن در آینده نزدیک عملیاتی خواهد شد.

ایجاد بازار بورس به قطع سواستفاده های برخی از بنگاه های معاملات املاک منجر می شود

وی با اشاره به نابسامانی بازار مسکن، تصریح کرد: در حال حاضر قیمت مسکن از سوی دلالان و سفته‌بازان بازار مسکن تعیین می‌شود حال آنکه اگر عرضه و تقاضا مدیریت شود، قیمت مسکن به نرخی بسیار پایین‌تر از نرخ فعلی می‌رسد و اساسا بورس مسکن به نفع خریداران و مصرف‌کنندگان واقعی کالای مسکن خواهد بود.

پورابراهیمی با بیان اینکه ایجاد بازار بورس به نارضایتی بسیاری از بنگاه های معاملات املاک در نتیجه قطع سواستفاده های آنان منجر می شود، افزود: با ایجاد بورس مسکن شفافیت به بازار مسکن و املاک برمی‌گردد.

عضو ناظر مجلس شورای اسلامی در شورای عالی بورس و اوراق بهادار با بیان اینکه بازارهای مالی و حجم معاملاتی که در بورس مسکن صورت خواهد گرفت، جذابیت زیادی برای فعالان بازار سرمایه ایجاد می‌کند، تصریح کرد: با ایجاد بورس مسکن افزایش حجم معاملات مسکن با سودهای متعارف جایگزین معاملات کم با سودهای کلان و غیرمتعارف خواهد شد.

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70