۶ فروردین ۱۴۰۳ - 2024 25 Mar
#
#
اخبار اقتصادی بورس

ایجاد مرکز تجاری فرانسه در تهران برای شرکتهای کوچک

ایجاد مرکز تجاری فرانسه در تهران برای شرکتهای کوچک
کد: 26518   تاریخ انتشار :۲۸ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۰۶:۳۰

رئیس انجمن کارفرمایان فرانسه با اشاره به اینکه یک مرکز تجاری فرانسوی در ایران برای کمک به حضور شرکت‌های فرانسوی کوچک تأسیس شده است، گفت: با توجه به وجود شرایط نامناسب سیاسی که نااطمینانی‌هایی را ایجاد می‌کند، اما با به دنبال حضور در ایران هستیم.

رئیس انجمن کارفرمایان فرانسه با اشاره به دو قرارداد شرکت نفتی توتال و خودرو سازی رنو فرانسه با ایران، گفت: در هفته‌های آینده شاهد امضای قراردادهای مهمی از این نوع بین دو کشور خواهیم بود.

الیوتیبو دو سیلگی امروز در همایش تجاری ایران و فرانسه که در اتاق بازرگانی ایران برگزار شد، گفت: از آخرین حضور هیأت تجاری فرانسه در ایران که در ژانویه ۲۰۱۷ صورت گرفت، تاکنون تحولات مختلفی به لحاظ سیاسی در دو کشور صورت گرفته، به طوری که روحانی به عنوان رئیس‌جمهوری ایران و مکرون به عنوان رئیس جمهور فرانسه انتخاب شده است.

نایب رئیس انجمن کارفرمایان فرانسه (مدف بین‌الملل) گفت: اگرچه تغییرات سیاسی در دو کشور اتفاق افتاده، اما در کنار آن، چیزهایی هم تغییر نکرده که از جمله آن می‌توان به علاقه مندی شرکت‌های ایرانی و فرانسوی برای تقویت روابط تجاری بین دو کشور اشاره کرد.  وی با بیان اینکه از بعد از توافق هسته‌ای، هر دو کشور تلاش زیادی کرده‌اند، تا روابط خود را در زمینه تجاری توسعه دهند، بیان داشت: هر دو کشور دارای فرهنگ علمی صنعتی قوی هستند و همین موضوع اجازه می‌دهد، تا اساس همکاری‌ها بین دو کشور در زمینه‌ مختلف انرژی، مخابرات، صنایع اتومبیل و ... رخ دهد.

دوسیلگی اظهار داشت: شرکت‌های فرانسوی فقط برای تجارت و کاسبی و گرفتن سهمی از بازار ایران نیامده‌اند، اگرچه این سهم نسبت به سهم سایر کشورهای اروپایی کمتر است، بلکه ما به دنبال توسعه روابط تجاری درازمدت هستیم و نمونه آن را می‌توان در قرارداد توتال فاز ۱۱ پارس جنوبی و همچنین قرارداد شرکت رنو برای تولید سالانه ۳۰۰ هزار خودرو در ایران اشاره کرد، این قراردادها نشانه مشارکت‌های طولانی‌مدت و مشارکت‌های برنده ـ برنده است. وی افزود: فکر می‌کنم در هفته‌های آینده شاهد امضای قراردادهای مهمی بین دو کشور از این نوع قراردادها باشیم.

رئیس انجمن کارفرمایان فرانسه در ادامه با اشاره به اینکه یک مرکز تجاری فرانسوی در ایران برای کمک به حضور شرکت‌های فرانسوی کوچک تأسیس شده است، گفت: با توجه به وجود شرایط نامناسب سیاسی که نااطمینانی‌هایی را ایجاد می‌کند، اما با به دنبال حضور در ایران هستیم و این حضور را برای برقراری روابط تجاری ادامه می‌دهیم.

وی با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون دومین بار است که گروه بین‌المللی به ایران می‌آید، گفت: ما برای درک بیشتر توسعه تجاری با ایران و شناخت بیشتر و توسعه شراکت‌ها و غنی کردن این شرکت‌ها در ایران حضور داریم.  به گزارش فارس، همایش تجاری ایران و فرانسه امروز در اتاق بازرگانی ایران با حضور بیش از ۴۰ شرکت فرانسوی و همچنین شرکت‌های ایرانی در راستای توسعه روابط تجاری بین دو کشور برگزار شد.

download

عضویت کانال اخبار بورس اوراق بهادار تهران (Tse Press) در تلگرام

ایران   فرانسه   

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70

Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/tsepress/public_html/wp-includes/functions.php on line 5219