۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - 2024 20 Apr
#
#
اخبار اقتصادی بورس

بازار فولاد آماده هیجان بعد از خرداد ‏

بازار فولاد آماده هیجان بعد از خرداد ‏
کد: 25608   تاریخ انتشار :۱۹ تیر ۱۳۹۶ ساعت ۰۵:۵۵

فولاد مبارکه اصفهان حدود ۴۳۷ هزار تن از محصولات فولادی خود را به بورس عرضه کرد که تمامی این محصولات معامله شدند. این محصولات شامل ورق گرم، ورق سرد، گالوانیزه، قلع اندود و تختال می‌شدند.

کشور ایران در سال ۲۰۱۷ میلادی ظرفیت اسمی تولید فولاد خود را به ۳۰ میلیون تن در سال رسانده است و پیش‌بینی می‌شود که در این سال ایران حدود ۲۰ میلیون تن فولاد خام تولید کند. اما همچنان تقاضای داخلی آهن ثابت بوده و میزان فولاد اضافی تولید شده به بازارهای جهانی صادر می‌شود. متاسفانه همچنان تقاضای داخلی فولاد ثابت بود و در ماه خرداد تغییر چندانی در تقاضای فولاد کشور ایجاد نشده است. البته این امر متاثر از تقارن آخرین ماه بهار با ماه مبارک رمضان است. در این مدت میزان تقاضا و فعالیت بازار آهن کمتر شده بود، اما روند آن ثابت و این کاهش چشمگیر نبود. با توجه به اینکه میزان تقاضای فولاد در بازار داخلی تابع صنایع پایین‌دستی است، عدم تحول در این بخش رونق چندانی در بازار ایجاد نکرده است.

ماه خرداد درحوزه فولاد چگونه گذشت؟

در ماه خرداد بیش از ۴۸۷ هزار تن محصولات آهنی در بورس کالا عرضه شده و انتظار می‌رفت که تقاضای بازار در حدود ۷۵۷ هزار تن باشد. با این ‌وجود در این ماه حدود ۷۰۰ هزار تن محصولات آهنی معامله شد و نشان از آرام بودن این بازار بوده است.

در ماه خرداد، همچنین تقاضا برای محصولاتی مانند میلگرد و تیرآهن کاهش محسوسی داشت. اگرچه با افزایش ساخت‌وساز و تقاضا بعد از ماه خرداد قیمت میلگرد افزایش‌یافته است. همچنین در این ماه بیشترین تقاضا به ورق گرم اختصاص داشت که باعث افزایش قیمت آن نیز شده بود. البته این تقاضا برای ورق گرم در هفته‌های اخیر نیز وجود داشته است.

ورق سرد در بورس کالای این ماه به حدود ۹۰ هزار تن معامله ۹ شده و ورق گالوانیزه و قلع اندود به ترتیب حدود ۹ هزار تن و ۱۵ هزار تن عرضه شدند. میلگرد و تیرآهن در مجموع در این ماه حدود ۷۲ هزار تن معامله شدند.

دراین‌بین سهم برخی شرکت‌ها نسبت به سایر شرکت‌های تولید فولاد پررنگ‌تر بود که در این میان می‌توان به فولاد مبارکه اشاره کرد. در ماه خرداد، شرکت فولاد مبارکه حدود ۴۳۷ هزار تن از محصولات فولادی خود را به بورس عرضه کرد که تمامی این محصولات معامله شدند. این محصولات شامل ورق گرم، ورق سرد، گالوانیزه، قلع اندود و تختال می‌شدند.

شرکت‌هایی مانند شرکت فولاد خوزستان، فولاد هرمزگان و فولاد کاوه جنوب کیش نیز در این مدت بیکار نبوده و محصولات خود را به بورس عرضه کردند. شرکت فولاد خوزستان حدود ۱۱۰ هزار تن محصول خود را در بورس کالا عرضه کرد که از این مقدار ۷۰ هزار تن به فروش رسد. شرکت فولاد هرمزگان از ۵۰ هزار تن محصول خود ۲۵ هزار تن را به فروش رساند.

download

عضویت کانال اخبار بورس اوراق بهادار تهران (Tse Press) در تلگرام

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70