۳۱ فروردین ۱۴۰۳ - 2024 19 Apr
#
#
اخبار اقتصادی بورس

برخی بانک‌ها تا 34 درصد سود می‌گیرند/سازمان بازرسی ورود کند

برخی بانک‌ها تا 34 درصد سود می‌گیرند/سازمان بازرسی ورود کند
کد: 9754   تاریخ انتشار :۱۹ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۲۰:۱۴

عضو کمیسیون برنامه،بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه ضرورت دارد سازمان بازرسی به موضوع محاسبه مبهم میزان نرخ سود بانکی ورود کند، گفت: بانک مرکزی نرخ سود تسهیلات بانکی را 22 درصد اعلام می‌کند این در حالی است بانک ها تا 34 درصد نیز سود از بابت تسهیلات دریافت می کنند.

  به گزارش  TSEpress   جعفرقادری درگفت وگو با خبرنگارخبرگزاری خانه ملت،با انتقاد از نحوه‌ی محاسبه سود بانکی گفت: در شرایطی مسئولان اقتصادی دولت عنوان می کنند،نرخ تورم به حدود 15 درصد رسیده که نرخ سود تسهیلات بانکی بسیار بالا است و تناسبی با میزان تورم ندارد.

نرخ سود تسهیلات بانکی  22 یا 34 درصد؟

نماینده مردم شیراز درمجلس شورای اسلامی ادامه دارد:بانک مرکزی نرخ سود تسهیلات بانکی را 22 درصد اعلام کند این درحالی است بانک ها تا 34 درصد نیز از بابت سود تسهیلات دریافت می کنند.

قادری گفت:درحال حاضر بانک ها با فرمول های خاص خود تا 34 درصد سود تسهیلات بانکی، دریافت می کنند و حاضر نیستند بصورت مکتوب گزارشی از صورت وضعیت نحوه محاسبه سود و میزان اصل و فرع تسهیلات، ارائه دهند.

این نماینده مردم درمجلس نهم افزود:باید پذیرفت تاکنون نظارت‌های بانک مرکزی در زمینه محاسبه دقیق میزان سود تسهیلات توسط بانک ها موثر نبوده و در این زمینه ضعف جدی وجود دارد.

وی گفت: اگر نرخ تورم به 15 درصد رسیده،بنابراین باید نرخ سود بانکی در حدود 18 درصد تعیین شود این درحالی است که نرخ سود بانکی بیش از 30 درصد محاسبه می شود.

ضرورت ورود سازمان بازرسی به محاسبه مبهم میزان نرخ سودبانکی 

قادری با اشاره به  نظارت‌های ضعیف بانک مرکزی درزمینه محاسبه میزان سود بانکی گفت: باید سازمان بازرسی به موضوع نحوه محاسبه غیرشفاف نرخ سود بانکی ورود کند و نکته دیگر اگر بازار پولی از این آشفتگی فعلی خارج نشود،تقاضای تحقیق و تفحص در زمینه محاسبه میزان سود تسهیلات بانکی ارائه می شود.

عضوکمیسیون برنامه،بودجه ومحاسبات مجلس یادآور شد: اقتصاد کشور در شرایط رکودی قرار دارد،بنابراین یکی از راهکارها برای خروج از وضعیت فعلی سامان دهی ارائه تسهیلات بانکی به بخش تولید کشور است.

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70