۶ فروردین ۱۴۰۳ - 2024 25 Mar
#
#
اخبار اقتصادی بورس

بزرگترین هلدینگ سبدگردان بورس ایتالیا در ایران سهامدار شد

بزرگترین هلدینگ سبدگردان بورس ایتالیا در ایران سهامدار شد
کد: 26722   تاریخ انتشار :۱۷ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۵۸

هلدینگ ۵۰ میلیارد دلاری سرمایه‌گذاری ایتالیایی "آزیموت" مالک ۲۰ درصد از سهام شرکت"سبدگردانی انتخاب مفید" شد.

خبرهای دریافتی از سازمان بورس و اوراق بهادار حاکی است ، هلدینگ سرمایه گذاری ایتالیایی "آزیموت" با تحصیل ۲۰ درصد از سهام شرکت"سبدگردانی انتخاب مفید" بطور رسمی وارد بازار سرمایه ایران شده است.

گستره فعالیت های اقتصادی آزیموت ۵۰ میلیارد دلاری، به عنوان یک هلدینگ بزرگ سرمایه گذاری بین المللی، شامل ۱۷ کشور سوییس، موناکو، ترکیه، برزیل، ایالات متحده، مکزیک، استرالیا، ایتالیا، امارات متحده عربی، چین، ایرلند، سنگاپور، تایوان، شیلی، لوکزامبورگ و اکنون ایران است. این هلدینگ حاضر در بورس میلان،کشور ایران را به عنوان مقصد مستعد سرمایه گذاری انتخاب کرد و با خرید سهام شرکت"سبدگردانی انتخاب مفید" وارد بورس ایران شد.

ورود هلدینگ آزیموت با ۱۴۰۰ پرسنل به بازار سرمایه ایران علاوه بر اینکه یک سرمایه گذاری گسترده محسوب می شود، ارتقای دانش فنی و مالی بورس کشور را به همراه دارد. آزیموت در سال ۱۹۸۹ فعالیت خود را آغاز کرده و سبد گردان مستقل پیشرو در زمینه مدیریت دارایی در ایتالیا است. شرکت مادر تخصصی AZIMUT Holding با نماد AZM.MI  در ۷ جولای ۲۰۰۴ در بورس ایتالیا پذیرفته و عرضه شد و یکی از شرکت های عضو شاخص های اصلی ایتالیا با نام  FTSE MIB و Eurostoxx 600 می باشد.

مجموع دارایی های تحت مدیریت این شرکت تا پایان مرداد ۱۳۹۶ بیش از ۴۷ میلیار یورو بوده است و از این حیث این شرکت بزرگترین سبدگردان مستقل در ایتالیا محسوب می شود.

download

عضویت کانال اخبار بورس اوراق بهادار تهران (Tse Press) در تلگرام

 

برجام   بورس   

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70

Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/tsepress/public_html/wp-includes/functions.php on line 5219