۳۰ فروردین ۱۴۰۳ - 2024 18 Apr
#
#
اخبار اقتصادی بورس

بنزین موردنیاز کشور از پالایشگاههای داخلی و واردات یورو ٤ تامین می شود

بنزین موردنیاز کشور از پالایشگاههای داخلی و واردات یورو ٤ تامین می شود
کد: 1518   تاریخ انتشار :۲۴ دی ۱۳۹۳ ساعت ۰۴:۴۱

  • با قطع دریافت ریفورمیت پتروشیمی ها طی دو مرحله در اردیبهشت و خردادماه امسال، همه بنزین مورد نیاز کشور از پالایشگاههای داخلی و مقدار کمی نیز از محل واردات تامین شده است.
  • به گزارش TSEpress    قائم مقام مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی کشور در گفتگو با خبرنگار شانا با بیان این مطلب تاکید کرد: در حال حاضر میزان تولید بنزین پالایشگاهی در کشور افزایش و واردات آن کاهش یافته است. شاهرخ خسروانی با بیان این که ریفورمیت دریافتی از پتروشیمی بندرامام از اردیبهشت ماه و پتروشیمی برزویه از خردادماه امسال به طور کامل متوقف شده است، افزود: با مدیریت مصرف، ذخیره مناسب و از همه مهمتر با استفاده از ظرفیت خالی پالایشگاههای داخلی که منجر به افزایش تولید بنزین شده است، توانسته ایم بنزین مورد نیاز کشور را تامین کنیم. وی اظهار کرد:با استفاده از ظرفیت خالی پالایشگاهها از جمله پالایشگاه اصفهان، توانسته ایم میزان تولید بنزین را در کشور افزایش دهیم. به گفته این مقام مسئول، طی روزهای اخیر ظرفیت تولید پالایشگاه اصفهان دو میلیون لیتر در روز افزایش داشته که این امر، نقش مهمی در کاهش واردات به کشور خواهد داشت. خسروانی گفت: از ابتدای واردات بنزین یورو ٤ به کشور تاکنون، روند واردات کاهش داشته و متوسط واردات از ابتدا تا کنون روزانه ٤,٢ میلیون لیتر بوده است. معاون مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش تاکید کرد: با در سرویس قرار گرفتن واحدهای پالایشگاهی جدید بزودی از واردات بنزین به کشور نیز بی نیاز خواهیم شد.

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70