۳۱ فروردین ۱۴۰۳ - 2024 19 Apr
#
#
اخبار اقتصادی بورس

تاکید بر افزایش سهم حمل بار توسط بخش ریلی

تاکید بر افزایش سهم حمل بار توسط بخش ریلی
کد: 24547   تاریخ انتشار :۸ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۰۷:۰۹

ضو کمیسیون عمران کمبود منابع مالی عامل کاهش سرعت تکمیل پروژه‌های ریلی برشمرد و گفت: برای بهبود شرایط بایستی زمینه را برای جذب سرمایه گذاری‌ها فراهم کنیم.

به گزارش TSEpress از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی شرکت راه‌آهن  محمدمهدی افتخاری اظهار داشت :توسعه حمل‌ونقل ریلی حتی در دولت تدبیر و امید مورد توجه قرار گرفته و افزایش سهم بخش ریلی در ترانزیت کالا و اتصال تمامی نقاط کشور به ویژه قطب‌های صنعت به شبکه ریلی از برنامه‌های دولت است.تبدیل شدن به یکی از کشورهای ترانزیتی در منطقه با گسترش مسیرهای ترانزیتی با قطار در کریدورهای بزرگ در شمال- جنوب وغرب- شرق کشور نیز از اهدافی است که رئیس‌جمهوری آن را در دستور کار وزارت راه و شهرسازی قرار داده است.

 عضو کمیسیون عمران با بیان اینکه بخش حمل و نقل ریلی ایران جهت رسیدن به اهداف چشم‌انداز ۱۴۰۴ خود در صدد جذب سرمایه ‌گذاری هنگفت در بخش زیرساخت‌های خود باید باشد، گفت: در این بین با افزایش امکان جذب سرمایه گذاری داخلی و خارجی می‌توان انتظار شکوفایی در این بخش را داشت.

وی افزود: یکی از دلایل اصلی کاهش سرعت تکمیل شبکه ریلی کمبود منابع مالی است که به نظر می رسد دولت قدم های محکم تری را برای تامین مالی مورد نیاز صنعت ریلی بردارد. وی بر حمایت مجلس از بخش حمل و نقل ریلی تاکید کرد و گفت: با توجه به برنامه و هدف راه آهن برای رسیدن به سهم ۳۰ درصدی در بخش بار، سرمایه ها بایستی در بخش نوسازی ناوگان و توسعه خطوط بیش از دیگر بخش ها صورت گیرد. افتخاری خاطر نشان کرد: سهم راه آهن از مجموع جابجایی ها بسیار پایین است بنابراین برنامه ریزی ها باید به شکلی تدوین شود که تا پایان برنامه هفتم ۸۰ درصد ترانزیت بار را از آن بخش ریلی کنیم.

download

عضویت کانال اخبار بورس اوراق بهادار تهران (Tse Press) در تلگرام

حمل و نقل ریلی   

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70