۶ فروردین ۱۴۰۳ - 2024 25 Mar
#
#
اخبار اقتصادی بورس

تخصیص۲۵میلیارددلاری توسعه ریلی تاسال۱۴۰۰

تخصیص۲۵میلیارددلاری توسعه ریلی تاسال۱۴۰۰
کد: 4951   تاریخ انتشار :۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۰۷:۱۲

به گزارش TSEpress  و به نقل از فارس، وزیر راه و شهرسازی از برنامه‌ریزی برای اختصاص ۲۵ میلیارد دلار به توسعه ریلی تا سال ۱۴۰۰ خبر داد و گفت: بسیاری از ایستگاه‌ها متاسفانه در فاصله ۱۰ تا ۱۵ کیلومتری شهرها ساخته شده‌اند و برنامه داریم در جانمایی جدید محل این ایستگاه‌ها به داخل شهر تغییر یابد. عباس آخوندی امروز در چهارمین کنفرانس بین المللی پیشرفت‌های اخیر در مهندسی راه‌آهن و سومین نمایشگاه بین المللی حمل و نقل ریلی اظهار داشت: لازم است تمام تلاش‌ها در حوزه‌های مختلف شهرسازی، حمل و نقل و صنعت و تجارت بر مبنای ریل متکی شود.

وی با تاکید بر لزوم همکاری همه ارگان‌ها با یکدیگر اظهار داشت: هدفگذاری ما در حوزه ریلی سرمایه‌گذاری 25 میلیارد دلار در بخش زیرساخت، روساخت و تجهیزات تا سال 1400 شمسی است.

وی ادامه داد: اقتصاد سالانه 3.5 میلیارد دلار به سیستم ریلی قابل تامین است و این همکاری همه ارگان‌ها را می طلبد.

وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: یکپارچگی در حوزه حمل و نقل امری ضروری است و این که در حمل کالا و مسافر انقطاعی وجود نداشته باشد اما متاسفانه در کشور ما دچار انقطاع در انواع مدل‌های حمل و نقلی هستیم.

وی گفت:‌لازم است کالا هنگام ورود به بنادر از طریق ریل تا مقصد نهایی جابه‌جا شود اما معمولا راه‌آهن ما کالا تا مقصد جابه‌جا  نمی‌کند و در این باره نیازمند استفاده از سیستم‌های حمل و نقل هستیم.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: همچنین جانمایی ایستگاه‌های ریلی در دولت قبل به خوبی انجام نشده است و در بسیاری از شهرها ایستگاه‌ها راه‌آهن در فاصله 10 تا 15 کیلومتری شهرها قرار دارد و این مناسب نیست.

وی با تاکید بر لزوم یکپارچه‌سازی حمل و نقل درون شهری و برون‌شهری اظهار داشت:‌لازم است به حمل و نقل حومه توجه خاص شود، حدود 4 میلیون نفر در حومه تهران شرکت می‌کنند که اغلب از طریق جاده به پایتخت می‌آیند.

آخوندی اضافه کرد:‌لازم است به موضوع یکپارچگی حمل و نقل ریلی، با حمل و نقل هوایی و حتی اتوبوسرانی شهری توجه شود.

*به زودی کل حمل و نقل درون شهری و برون‌شهری به یکدیگر متصل می شود

وی یادآور شد: به زودی قراردادی منعقد می‌شود مبنی بر اینکه کل حمل و نقل درون شهری و برون‌شهری را به یکدیگر متصل کنیم همچنین لازم است کل ایستگاه‌های راه‌آهن که بیرون شهرها قرار دارد بازنگری شود.

وی با تاکید بر اینکه در حوزه صنعت نیازمند یکپارچه‌سازی هستیم یادآور شد: هر یک تن فولاد 305 تن حمل و نقل لازم دارد، 19 میلیون فولاد یعنی 70 میلیون تن حمل و نقل و این نیازمند یکپارچه‌سازی است.

وزیر راه و شهرسازی گفت:‌ همچنین به دنبال سیستم حمل و نقل در بخش بین‌المللی هستیم به این ترتیب که راه‌آهن خود به کشورهای عراق، ترکیه، افغانستان و پاکستان متصل کنیم و در این صورت از بندر لاذقیه تا عراق و خرمشهر و اتصال خط آهن به چین محقق می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه ورودی کلانشهرها باید چندین خط ریل وجود داشته باشد اظهار داشت: حجم تقاضا در این باره زیاد است و این نیازمند مشارکت جدی است.

وزیر راه و شهرسازی بیان کرد:‌ موفق شدیم بند و تبصره 5 را امسال در بودجه به تصویب برسانیم بدین ترتیب از محل صندوق توسعه سرمایه ملی به سرمایه‌گذاری در زیرساخت و ناوگان تسهیلات ارائه شود و اگر راه‌آهن استفاده کنند باشد می‌تواند تضمین‌کننده این تسهیلات باشد.

وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: همچنین از محل ق تبصره بودجه هم ارقامی را به توسعه ریلی اختصاص می‌یابد.

وی به تولید ریل ملی اشاره کرد و افزود:‌ طبق وعده داده شده در پاییز امسال ذوب‌آهن اصفهان ریل داخلی را در اختیار ما قرار می‌دهد.

وی با تاکید بر لزوم حمایت داخل در کنار رقابت در عرصه‌های بین‌المللی اظهار داشت:‌صنعتگران اگر توقع دارند بدون رقابت از آنها حمایت کنیم این انتظار مناسبی نیست.

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70

Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/tsepress/public_html/wp-includes/functions.php on line 5219