۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - 2024 24 Apr
#
#
اخبار اقتصادی بورس

خبری برای سهامداران ذوب؛ مدير پروژه هاي تكميلي توازن ذوب‌ خبر داد

خبری برای سهامداران ذوب؛ مدير پروژه هاي تكميلي توازن ذوب‌ خبر داد
کد: 18918   تاریخ انتشار :۱۳ تیر ۱۳۹۵ ساعت ۰۸:۲۳

به همت تلاشگران ذوب آهن اصفهان ايستگاه ريخته گري شماره5 فولادسازي در اين شركت بزودي به بهره برداري مي رسد .

    به گزارش TSEpress  مهندس جلال آقابابا مدير پروژه هاي تكميلي توازن ذوب‌آهن و مدير اين پروژه ضمن اعلام اين خبر گفت : ظرفيت قراردادي ايستگاه ريخته گري شماره 5 يك ميليون تن در سال است و با در مدار قرار گرفتن اين ايستگاه ، ظرفيت اسمي توليد شمش در ذوب آهن به 3 ميليون و 600 هزار تن افزايش مي يابد . 
مدير پروژه هاي تكميلي طرح توازن ذوب‌آهن با اشاره به اينكه اين پروژه از بهار 91 شروع شده است گفت : ايستگاه ريخته گري شماره 5 حدود‌12 ميليون دلار هزينه ارزي و 50 ميلياردتومان هزينه ريالي داشته است و با هدف جذب كامل چدن توليدي در كوره بلند هاي اين شركت احداث شده است .
وي با اشاره به اينكه در اين پروژه 1700 تن تجهيزات نصب شده است گفت : از اين مقدار ، 1300 تن تجهيزات توسط شركت هاي داخلي  ساخته شده اند و 400 تن تجهيزات هاي تك نيز از خارج كشور تهيه شده است . 
مهندس آقابابا افزود : اين ايستگاه از نوع شش شاخه مي باشد و توانايي ريخته گري بيلت در مقاطع 150*150 و 200*200 را دارد كه براساس محصولات نهايي ذوب آهن و نيازهاي آتي طراحي شده است . 
مدير پروژه هاي تكميلي توازن ذوب‌آهن به اشاره به اينكه ظرفيت توليد اين ايستگاه حدود دوبرابر ايستگاههاي موجود ذوب آهن بوده ، گفت : اين ايستگاه با بهره گيري از آخرین فناوریهای روز دنيا ، از تجهيز جديدي با نام همزن الكترومغناطيس (EMS)  برخوردار است كه امكان توليد فولادهاي با كيفيت بالاتر را فراهم مي كند .
وي افزود : در اين ايستگاه با انجام يك پروژه كوچكتر مي توان ، شمش داغ را از اين ايستگاه مستقيماً در نورد 500 شارژ كرد كه اصطلاحاً‌ به آن هات شارژ مي گويند و صرفه جویی قابل توجه ای در مصرف انرژی را در پی خواهد داشت. اين پروژه در مرحله طراحي و انتخاب پيمانكار مي باشد . 
مهندس آقابابا ، پيمانكاران اين پروژه را بدين شرح معرفي نمود : در اين پروژه ،‌شركت دانيلي ايتاليا به عنوان پيمانكار خارجي و شركت هاي تارا طرح ،‌ فولاد تكنيك، انرژي گستر نصير ، كنترل ولت، ‌تامکار، ماشين سازي اصفهان، ارس فولاد  ،  و ... به عنوان پيمانكاران داخلي نقش ايفا نمودند.
 وي در انتها از همکاری مجدانه مدیریتهای مهندسی ناحیه فولاد، فولاد سازی،  خرید تجهیزات توسعه، آبرسانی و دیگر مدیریتهای یاری دهنده در به انجام رسیدن این پروژه و همچنین همکاران پروژه های تکمیلی قدردانی نمود. . منبع : ساعت 24  

ذوب آهن   

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70