۶ فروردین ۱۴۰۳ - 2024 25 Mar
#
#
اخبار اقتصادی بورس

خودنمایی رکود ساخت‌وساز در مرکز کشور

خودنمایی رکود ساخت‌وساز در مرکز کشور
کد: 10064   تاریخ انتشار :۲۶ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۰۵:۱۰

رکود حاکم بر بخش مسکن، تعداد مجوزهای پروانه ساخت را در بهار سال جاری نسبت به فصل گذشته در سراسر کشور، با کاهش چشمگیر ۲۵/۸ درصدی رو به‌رو کرد، تا این‌بار ارقام میزان تعمیق رکود در بخش مسکن را عیان‌تر از همیشه نشان دهند. اما نکته جالب توجه میزان افزایش تعداد پروانه‌های ساخت در اصفهان به نسبت تهران است.

به گزارش  TSEpress   به نقل از روزنامه اعتماد   در جدیدترین آمار منتشر شده از سوی مرکز آمار ٣٥ هزار و ٦٩٥ پروانه ساختمانی در کل کشور صادر شده است که این رقم هر چند نسبت به فصل مشابه سال قبل افزایشی ۴/۳ درصدی را نشان می‌دهد اما در مقایسه با فصل گذشته کاهشی ۲۵/۸ درصدی را شاهد است. بررسی‌های صورت‌گرفته توسط این مرکز نشان می‌دهد دیگر تهران پرچم‌دار ساخت‌وساز در کشور نیست و در حال حاضر استان اصفهان مجوزهای به مراتب بیشتری از استان پایتخت کشور اخذ کرده است. ساختمان‌سازان استان اصفهان در سال جاری چهار هزار و ٨٨٣ مجوز ساخت دریافت کردند که بیشترین آمار را در قیاس با کل استان‌های کشور محسوب می‌شود. بعد از اصفهان، استان تهران سه هزار و ٧٢٤ مجوز ساخت دریافت کرد، تا علاوه بر اینکه جایگاه بیشترین مجوز ساخت‌وساز را به اصفهانی‌ها بدهد، بلکه خود نیز در قیاس با گذشته افت چشمگیری را تجربه کند. بعد از این دو استان، استان‌های فارس و خوزستان به‌ترتیب با سه هزار و ٩٦ و دو هزار و ٦٣٨ مجوز، بیشترین مجوزها را به‌نام خود ثبت کردند.

در طرف مقابل هم استان البرز در بهار ٩٤ تنها ٢٢٠ مجوز ساخت‌وساز دریافت کرد تا کمترین تعداد مجوز در کشور را به نام خود ثبت کند و نشان دهد که یکی از راکدترین بازارهای مسکن را داراست. بررسی‌ها نشان می‌دهد استان‌های سمنان و قزوین به ترتیب تنها ٣٤٣ و ٣٥٧ پروانه ساخت ساختمانی اخذ کردند، تا مشخص شود رکود مسکن در مرکز کشور خودنمایی بیشتری دارد.
خودنمایی رکود ساخت‌وساز در مرکز کشور

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70

Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/tsepress/public_html/wp-includes/functions.php on line 5219