۳۱ فروردین ۱۴۰۳ - 2024 19 Apr
#
#
اخبار اقتصادی بورس

دست یاری شرکت‌های نفتی امریکایی به سوی دولت و فدرال

دست یاری شرکت‌های نفتی امریکایی به سوی دولت و فدرال
کد: 14996   تاریخ انتشار :۲۶ دی ۱۳۹۴ ساعت ۰۷:۰۸

صنعت نفت امریکا که زمانی با انقلاب خود به صنعتی پرسود تبدیل شده بود این روزها با مشکلاتی روبه‌رو شده‌است.

کاهش تاریخی قیمت نفت و از بین رفتن صدها هزار شغل در این عرصه باعث شده بازارهای مالی جهانی با ورشکستگی و آشوب بسیاری مواجه شوند.

به گزارش TSEpress و به نقل ازصدای اقتصاد اکنون درخواست‌هایی برای کمک دولت و فدرال از گوشه‌وکنار به گوش می‌رسد.این مشکل در بخش‌هایی نظیر تگزاس، اوکلاهاما و داکوتای شمالی که از نفت بسیاری برخوردار هستند به خوبی احساس می‌شود. در این مناطق رشد اقتصادی روندی نزولی را از سر گرفته‌است.

جان کیلدوف موسس اگن کپیتال در سی‌ان‌بی‌سی نوشته‌است: «اکنون وقت آن رسیده که درخواست SOS فرستاده شود، پیش از آنکه دیر بشود!» منظور او از SOS، نجات صنعت نفت شیل (Save Our Shale) است.

نگرانی کیلدوف از این است که عربستان سعودی با استراتژی که در پیش گرفته‌است قیمت‌ها را تا جایی پایین بیاورد که تولیدکنندگان پرهزینه امریکا تحت فشار قرار بگیرند و به این ترتیب صنعت شیل امریکا از بین برود.

او نوشته‌است: «در حالی‌که از قیمت پایین بنزین لذت می‌برم راه را برای وابستگی دوباره به اوپک و نفت خارجی باز می‌کنیم.»

گرگ والیر کارشناس اقتصادی در هورایزن اینوستمنت معتقد است که مهم‌ترین مسئله بعدی برای کنگره، کمک مالی به صنعت نفت امریکاست.

او روز سه‌شنبه خطاب به یکی از مشتریان خود نوشته‌است: «واشنگتن کمک‌های مالی برای بانک‌های بزرگ و صنعت خودرو در نظر می‌گیرد پس چرا کمکی به شرکت‌های نفتی نکند؟»

شیلا هولیس یکی از شرکای حوزه انرژی در شرکت دان‌موریس نیز زمزمه‌هایی در مورد کمک‌های مالی برای صنعت نفت در امریکا شنیده‌است. البته او در این زمینه که اراده و تمایل سیاسی برای چنین کاری در واشنگتن وجود داشته باشد، تردید دارد.

او در این باره می‌گوید: «شاید در تئوری چنین چیزی به نظر معقول باشد اما در عمل باید تمایل و اراده بالایی برای چنین کمکی وجود داشته باشد.»

هنوز روزهای اول برای کمک فدرال و نجات نفت شیل امریکاست. کمتر کسی در این زمینه چیزی شنیده‌است.

اما آیا واقعاً این صنعت به کمک مالی نیاز دارد؟

بادی کلارک کارشناس 33ساله حوزه انرژی معتقد است کمک‌های مالی تأثیر چندانی در این بازی نخواهند داشت.

منبع: سی‌ان‌ان مانی

آمریکا   دولت فدرال   کنگره   نفت   

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70