۳۱ فروردین ۱۴۰۳ - 2024 19 Apr
#
#
اخبار اقتصادی بورس

رشد قیمت نفت پس از 6هفته متوالی ادامه می یابد؟

رشد قیمت نفت پس از 6هفته متوالی ادامه می یابد؟
کد: 18227   تاریخ انتشار :۱ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۳۶

در پی تقویت دلار و تمرکز بازار روی قطع ناخواسته تولید نفت در بسیاری از نقاط دنیا، قیمت نفت علی‌رغم افت در روز جمعه، رشد هفتگی را تجربه کرد.

  به گزارش  TSEpress  به نقل از رویترز، در این هفته دلار به بالاترین سطح خود در برابر ین رسید تا سومین هفته رشد خود را در میان بالاتر رفتن انتظارات برای افزایش تابستانی نرخ بهره تجربه کند. دلار قوی‌تر موجب گران‌تر شدن قیمت نفت برای دارندگان ارزهای دیگر می‌شود.
در طول هفته، هر بشکه نفت آمریکا با رشدی 3.3 درصدی 47 دلار و 75 سنت معامله شد؛ در حالی که قیمت هر بشکه نفت برنت با 1.7 درصد افزایش به 48 دلار و 72 سنت رسید.
دومنیک چریکلا، تحلیلگر ارشد موسسه مدیریت انرژی اعلام کرد: «احساس کلی بازار همچنان صعودی باقی مانده و این در حالی است که بازار هم اکنون وارد الگوی توازنی شده و کاهش خارج از برنامه تولید در حال شتاب‌دهی به این فرایند است.»
در نیجریه، تحولات نظامی موجب کاهش صادرات این کشور به زیر 1.4 میلیون بشکه در روز شده که کمترین مقدار در 22 سال اخیر است.در کانادا، آتش‌سوزی جنگل‌ها موجب تعطیلی نزدیک به یک میلیون بشکه در روز از ظرفیت تولید این کشور شده و تولید نفت لیبی نیز به دلیل جنگ داخلی لطمه خورده است.
مایکل تران، رئیس مرکز تحلیل انرژی RBC در نیویورک اعلام کرد: «خطرات در حال زیاد شدن هستند و ونزوئلا کشور بعدی خواهد بود که با افت شدید تولید مواجه خواهد شد.»
تحلیلگران دیگر انتظار دارند قیمت نفت از مقادیر بالای خود فاصله بگیرند. قیمت نفت در این هفته ششمین هفته رشد متوالی خود را تجربه کرد.
هری چیلینگوریان، رئیس مرکز کالا و نفت بانک فرانسوی BNP  اعلام کرد: «ما احساس می‌کنیم بازار خیلی زود و خیلی زیاد رشد کرده است. ترکیبی از دلار قوی‌تر، انتظار عرضه بیش از تقاضا و انبارهای مملو از نفت آمریکا، قیمت نفت را تحت فشار نزولی بیشتری قرار دهد.» وی در این خصوص افزود که قیمت نفت ممکن است به محدوده 30 دلاری سقوط کند. شانس اقدام مشترک میان تولیدکنندگان اوپک و غیراوپک برای متوازن سازی بازار بسیار اندک ارزیابی می‌شود. الکساندر نواک وزیر انرژی روسیه اعلام کرده که عرضه مازاد در حدود 1.5 میلیون بشکه در روز برآورد می‌شود.
.
.

نفت   

نظرات(1)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70