۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - 2024 20 Apr
#
#
اخبار اقتصادی بورس

رشد ۵۰ درصدی حمل بار ریلی

رشد ۵۰ درصدی حمل بار ریلی
کد: 25795   تاریخ انتشار :۲۸ تیر ۱۳۹۶ ساعت ۰۶:۰۵

معاون بهره برداری سیر و حرکت راه آهن گفت: برای مدت چند سال میزان حمل بار با خطوط ریلی در کشور حداکثر سه ، چهار میلیون تن بیشتر نبود و با تدابیر دولت یازدهم این عدد تا سال گذشته به ۴۰ میلیون تن رسید که بعد از سال ها رشد ۱۳ درصد را تجربه کرد.

ابراهیم محمدی گفت: امسال راه آهن برای توسعه نسبت به سال گذشته رشد حدود ۵۰ درصد را پیش بینی کرد و برای ۶۲ میلیون تن بار در شبکه هدف گذاری شده است. وی با بیان اینکه راه آهن شرق نقش اساسی در برنامه توسعه راه آهن منطقه دارد، افزود: حمل بار در راه آهن شرق از ابتدای سال ۹۶ تاکنون به ۱٫۵میلیون تن رسید که نسبت به سال قبل حدود ۲۲ درصد رشد دارد . وی یادآور شد: با توجه به توسعه بار ترانزیت اتحادیه کشورهای مستقل همسود،( «cis» ) بارهایی که از چین به سواحل خلیج فارس می رسد به کریدور شرق وزن و امتیاز خاصی می دهد. معاون بهره برداری سیر و حرکت راه آهن افزود: در برنامه توسعه امسال قرار است سه میلیون تن بار از کشور ترانزیت شود که بخش اعظم آن از محور شرق کشور انجام و به بندر شهید رجایی می رسد. اتصال راه آهن شرق به هرات افغانستان وی ادامه داد: در هفته های آینده اتصال راه آهن شرق به شهر هرات افغانستان برقرار و صادرات سیمان آغاز می شود. محمدی بیان کرد: تلاش های بسیار زیادی در سال های اخیر انجام شد که بتوانیم بار را برای صادرات از محور شرق کشور به افغانستان متصل کنیم. وی با اشاره به برنامه های توسعه ای راه آهن بیان کرد: یکی از مهمترین برنامه هایی که پروژه اجرایی آن در شهرستان تربت حیدریه شروع شد، احداث مسیر ۲ایستگاه قبل و بعد از تربت حیدریه است. معاون بهره برداری سیر و حرکت راه آهن افزود: این پروژه برای تسهیل در ترافیک منطقه و افزایش سرعت قطارهای باری است تا قطارهای باری بدون عبور از شهرستان تربت حیدریه و ایجاد ترافیک در خطوط ریلی شهرستان از خواف به سمت طبس حرکت کنند.

حمل و نقل ریلی   

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70