۳۱ فروردین ۱۴۰۳ - 2024 19 Apr
#
#
اخبار اقتصادی بورس

زنگ خطر برای بازار پایه ای ها:لغو نخستین مجوز ساخت پتروشیمی نیمه کاره

زنگ خطر برای بازار پایه ای ها:لغو نخستین مجوز ساخت پتروشیمی نیمه کاره
کد: 12156   تاریخ انتشار :۴ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۰۰:۵۵

  • مدیر طرحهای شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران از لغو نخستین مجوز ساخت پتروشیمی های نیمه کاره در منطقه عسلویه خبر داد و گفت: طرح ستاره آمونیاک به دلیل تاخیرهای فراوان و نداشتن برنامه مدون برای ادامه سرمایه گذاری و کار لغو مجوز شده است.
  • به گزارش TSEpress  مرضیه شاهدایی در گفتگو با خبرنگار شانا، با اشاره به تعیین تکلیف طرحهای نیمه کاره صنعت پتروشیمی در کمیته بازنگری مجوزهای شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران، گفت: از همه مجریان و سرمایه گذاران این طرحها دلایل تاخیر در این پروژه ها را خواستار شده و مدت زمان مشخصی برای تسریع در روند اجرایی به آنها اعلام شده است. وی ادامه داد: به همه طرحهای نیمه کاره در صنعت پتروشیمی ٣ تا ٦ ماه فرصت داده شده تا این طرحها را به نتیجه رسانده و روند اجرایی را به سرعت در پیش بگیرند. مدیر طرحهای شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران افزود: هم اکنون با تصویب هیئت مدیره شرکت ملی صنایع پتروشیمی امور حقوقی این شرکت در حال طی روند اداری برای باز پس گیری زمین واگذار شده به سرمایه گذار و پیمانکار  طرح ستاره آمونیاک است. شاهدایی اظهار داشت: همه طرحهای نیمه کاره صنعت پتروشیمی که از تاخیر زیادی نسبت به برنامه برخوردارهستند، موافقتنامه هایی را امضا کرده اند که در صورت نبود پیشرفت طی ماههای آینده در آنها، مجوز فروش خوراک یا اعطای زمین به آنها لغو خواهد شد. به گزارش شانا، درحال حاضر ٦٧ طرح از برنامه چهارم (١١طرح) و پنجم(٥٦طرح) باقی مانده است که به برنامه ششم منتقل می‌شود، پیشرفت این طرحها به جز خط لوله اتیلن غرب که بیش از ٩٠ درصد پیشرفت دارد، هم اکنون ٢٠ درصد است. از ٦٧ طرح نیمه کاره موجود در صنعت پتروشیمی‌ قرار است ٢١ طرح از طریق فاینانس چین و ٢٠ طرح از طریق صندوق توسعه ملی تامین مالی شوند. تا پایان برنامه ششم توسعه ظرفیت تولید پتروشیمی به بیش از ١٢٩ میلیون تن و به ارزش ٤٠ میلیارد دلار خواهد رسید. هم‌اکنون برخلاف گذشته بخش خصوصی متولی اصلی توسعه صنعت پتروشیمی‌ به شمار می‌آید و شرکت ملی صنایع پتروشیمی تنها نقش حاکمیتی و ایجاد زیر ساختها را بر عهده دارد.

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70