۷ فروردین ۱۴۰۳ - 2024 26 Mar
#
#
اخبار اقتصادی بورس

ساز و کار معاملات وکالتی خارجی برای کارگزاری‌ها

ساز و کار معاملات وکالتی خارجی برای کارگزاری‌ها
کد: 24709   تاریخ انتشار :۱۳ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۰۴:۲۳

به گزارش TSEpress  به نقل ازخبرگزاری فارس؛ خبرهای دریافتی از سمات حاکی است، مسئولیت اجرایی معاملات وکالتی سهام از این پس به شرکت‌های کارگزاری محول شده است.

بر اساس این گزارش، مدیر حقوقی سمات در کارگاه آموزشی بررسی اصلاحات دستورالعمل معاملات وکالتی گفته است: بر اساس اصلاحات جدید؛ بحث بررسی حقوقی این معاملات همچنان با سمات خواهد بود، اما مسئولیت‌های اجرایی معاملات وکالتی به کارگزاران محول شده است.

یونس محمدی با بیان اینکه کارمزد معاملات وکالتی بیش از معاملات عادی خواهد بود، تصریح کرد: مبلغ کارمزدهای این معاملات در هیات مدیره شرکت سپرده گذاری مرکزی بررسی و برای تصویب نهایی به سازمان بورس و اوراق بهادار ارسال خواهد شد.

مدیر امور حقوقی و بازرسی سمات با تاکید بر اینکه باید استعلام از دفاتر اسناد رسمی برای وکالتنامه های داخل کشور و از طریق سفارت خانه ها و کنسولگوی های خارج از کشور برای وکالتنامه های خارجی اخذ و ضمیمه پرونده های معاملات وکالتی شود، گفت: دفاتر کارگزاری از این پس، باید بعد از تشکیل پرونده معاملات وکالتی از طریق سامانه دبیرخانه یکپارچه سازمان بورس و اوراق بهادار طی یک نامه مکتوب کپی وکالتنامه و نامه تاییدیه را جهت تایید به امور حقوقی این شرکت ارسال کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح سند رسمی وکالت‌نامه و الزامات تنظیم آن پرداخت و گفت : این سند باید از سوی نمایندگان شرکت های کارگزاری به دقت مورد بررسی قرار گیرد تا صحت و سقم آن به تایید برسد.

در ادامه این کارگاه آموزشی، فاطمه یونسی کارشناس امور حقوقی و بازرسی شرکت سپرده گذاری مرکزی به تشریح دستورالعمل معاملات وکالتی پرداخت.

وی در این کارگاه آموزشی مراحل تشکیل پرونده معاملات وکالتی در دفاتر کارگزاری را به طور کامل برای حاضران ارائه و بر ضرورت احراز حیات موکل صرفا در زمان انجام معامله از طریق سامانه ثبت احوال تاکید کرد.

یونسی افزود : شرکت سپرده گذاری مرکزی در سامانه کارا، سطح دسترسی به سامانه ثبت احوال را در اختیار شرکت های کارگزاری قرار داده است و هزینه آن ماهیانه به حساب کارگزاران منظور خواهد شد.

download

عضویت کانال اخبار بورس اوراق بهادار تهران (Tse Press) در تلگرام

اقتصاد   بازار سرمایه   بورس   کارگزاری   

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70

Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/tsepress/public_html/wp-includes/functions.php on line 5219