۹ فروردین ۱۴۰۳ - 2024 28 Mar
#
#
اخبار اقتصادی بورس

سرمایه گذاریهای جدید صنعت پتروشیمی ایران را متحول می کند

سرمایه گذاریهای جدید صنعت پتروشیمی ایران را متحول می کند
کد: 5727   تاریخ انتشار :۱۹ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۴:۳۲

  • سرمایه گذاریهای جدید می تواند صنعت پتروشیمی ایران را در آینده متحول کرده و منجر به افزایش ظرفیت تولید محصولات متنوع پتروشیمی شود.
  • به گزارش TSEpress به نقل از روابط عمومی شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران، علیمحمد بساق زاده، مدیر کنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی اظهار کرد: ساخت و تکمیل طرحهای توسعه ای پتروشیمی با توجه به دارا بودن ارزش افزوده بالا می تواند به تحولی بزرگ در صنعت  ایران منجر شود. بساق زاده افزود: امروز صنعت پتروشیمی ایران با بهره گیری از دانش و فناوریهای نوین جهان و با تکیه بر کارشناسان خبره خود مسیر توسعه را با شتاب می پیماید و تا پایان برنامه ششم توسعه، ایران به یک قدرت بزرگ پتروشیمی در سطح منطقه و جهان بدل خواهد شد. وی افزود: مجتمعهای پتروشیمی باید کیفیت فرآورده های خود را برای حضور در بازارهای بین المللی بیش از پیش ارتقا دهند و با تغییر معیارها و افزایش سطح کیفی تولیدات می توان افزون بر تامین نیاز داخل، در بسیاری از بازارهای جهانی نیز حضوری گسترده داشته باشند. مدیر کنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی ادامه داد: توسعه صنعت پتروشیمی همگام با سرمایه گذاریهای جدید می تواند با مشارکت بخش خصوصی و نظام بانکی کشور با شتاب بیشتری محقق شده و شرایط برای بهبود سطح کمی و کیفی محصولات تولیدی فراهم شود. وی ادامه داد: رقابت سالم و انتقال دانش فنی نیز می تواند میان مجتمعهای پتروشیمی کشور همکاری شایسته ای را به همراه داشته و سطح فرهنگ تعالی را گسترش دهد. بساق زاده با بیان این که تعامل میان بخشهای بالادستی و میان دستی می تواند منجر به توسعه صنایع پایین دستی پتروشیمی شود، گفت: تامین بموقع خوراک مورد نیاز صنایع تکمیلی و سرمایه گذاری برای تنوع بخشی به محصولات تولید شده در این بخش می تواند زمینه را برای تکمیل زنجیره ارزش و افزایش کارایی بخشهای فعال در صنایع تکمیلی فراهم کند. مدیر کنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی افزود: امروز مجتمعهای پتروشیمی ایرانی با تولید انواع محصولات پلیمری و شیمیایی متنوع می توانند بسیاری از نیازهای داخل را تامین کنند و خوشبختانه با برنامه ریزیهای انجام شده، در آینده نزدیک کالاهایی که از خارج از کشور وارد می شوند قابلیت تولید در داخل کشور را خواهند داشت.

نظرات(1)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70