۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - 2024 23 Apr
#
#
اخبار اقتصادی بورس

سفر هیئتی اقتصادی از استرالیا به ایران بعد از 15 سال

سفر هیئتی اقتصادی از استرالیا به ایران بعد از 15 سال
کد: 20102   تاریخ انتشار :۵ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۰۷:۵۳

بعد از حدود 15 سال برای اولین بار یک هیئت بزرگ اقتصادی به همراه وزیر تجارت استرالیا به تهران سفر می‌کنند تا شرایط برقراری روابط اقتصادی در زمینه‌های مختلف را بررسی کنند.

    به گزارش TSEpress و به نقل از فارس، برای نخستین بار طی 15 سال گذشته اولین هیئت اقتصادی از استرالیا به همراه «استیو کیوبو» وزیر تجارت این کشور به ایران سفر می‌کنند. روزنامه استرالین نوشت، بعد از گذشت 15 سال موانع روابط اقتصادی استرالیا با ایران برداشته شده و وزیر تجارت روز سه‌شنبه با یک هیئت بزرگ اقتصای به ایران سفر می‌کند. بعد از تحریم‌های غرب علیه ایران روابط اقتصادی دو کشور که پیش از این به میزان یک میلیارد دلار بود به چند صدمیلیون طی دهه گذشته کاهش یافته بود. اکنون با تسهیل تحریم‌ها علیه ایران، استرالیا علاقمند است مانند قبل روابط اقتصای خود را با ایران افزایش دهد. یک هیئت اقتصادی استرالیایی شامل نمایندگان بیش از از 20 شرکت استرالیایی به همراه وزیر تجارت این کشور به ایران سفر خواهند کرد و دفتر جدید دولت استرالیا را در تهران گشوده و با همتایان خود در ایران دیدار می‌کنند. استیو کیوبو در این رابطه گفت «من هیئتی را به تهران می‌برم تا درها را گشوده و زمینه اقتصادی را در ایران بررسی کنند و مسیری برای بازرگانان استرالیایی برای مشارکت [اقتصادی] ایجاد کنند.» وی این سفر را ماموریتی اکتشافی نامید و گفت رقابت برای ورود به بازار ایران در میان کشورهای مختلف به رقابتی تبدیل شده ولی روابط تاریخی قوی استرالیا با تهران و باز ماندن سفارت این کشور در تهران برای دهه‌های متوالی با وجود تنش‌های سیاسی، فرصتی برای استرالیا خواهد بود.

نظرات(1)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70