۳۰ فروردین ۱۴۰۳ - 2024 18 Apr
#
#
اخبار اقتصادی بورس

سهم سود "وساپا" از معامله بلوکی "ورنا" به چه میزان است؟

سهم سود
کد: 19553   تاریخ انتشار :۳ شهریور ۱۳۹۵ ساعت ۰۷:۰۴

با توجه به اینکه سهام دو شرکت فروشنده تجارت الکترونیک خودرو تابان و پیشگامان بازرگانی ستاره تابان هر دو به میزان 20 درصد تحت مالکیت شرکت سرمایه گذاری سایپا می باشد، از این محل به هر سهم "وساپا" سود قابل توجهی تخصیص خواهد یافت.

    به گزارش  TSEpress  و به نقل از بورس نیوز،  تیر ماه سال جاری عرضه عمده سهام شرکت سرمایه گذاری رنا از طرف دو شرکت تجارت الکترونیک خودروتابان و پیشگامان بازرگانی ستاره تابان به قیمت پایه هر سهم 5063 ریال صورت گرفت که نکته جالب توجه در این بین سهم سود شرکت سرمایه گذاری سایپا از انجام این معامله بلوکی می باشد.

در همین ارتباط معاونت مالی شرکت سرمایه گذاری سایپا در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز توضیح داد: با توجه به اینکه سهام دو شرکت فروشنده تجارت الکترونیک خودرو تابان و پیشگامان بازرگانی ستاره تابان هر دو به میزان 20 درصد تحت مالکیت شرکت سرمایه گذاری سایپا می باشد، از این محل به هر سهم "وساپا" سود قابل توجهی تخصیص خواهد یافت.

حسین زینالی در ادامه افزود: از طرفی 80 درصد باقی مانده از این بلوک نیز مربوط به شرکت سرمایه گذاری کارکنان سایپا می باشد که شرکت سرمایه گذاری سایپا مالکیت 42 درصدی مجموعه مذکور را در اختیار دارد.

وی تأکید کرد: با انجام یک محاسبه سر انگشتی و ساده میزان سود "وساپا" از محل معامله بلوکی "ورنا" بسیار فراتر از تصور عموم فعالان بازار سرمایه خواهد بود و به همین منظور یک تعدیل با اهمیت که سهامداران مجموعه را شوکه خواهد کرد، در دستور کار قرار گرفته است.

این مقام مسئول گفت: هر چند که ممکن است نحوه و فرآیند ارائه این تعدیل و اطلاعات آن اندکی متفاوت باشد ولیکن به عنوان سود پایان دوره در سبد سهامداران "وساپا" قرار خواهد گرفت.

زینالی در خاتمه افزود: این مسأله از دید اغلب فعالان بازار سرمایه پنهان مانده است. بازار سرمایه باید شناخت کافی از محیط پیرامون "وساپا" و کل گروه سایپا داشته باشد و نسبت به پتانسیل های قابل توجه این مجموعه آگاهی یابند، تا هم از سود بازار سرمایه بهترین استفاده را بنمایند و هم سهم های اثرگذار و با بازده بالا را مورد عنایت قرار دهند، گروه سایپا و شرکت سرمایه گذاری سایپا بر خود واجب می دانند که حقوق سهامداران خود را در بالاترین سطح رعایت کنند.

سرمایه گذاری سایپا   

نظرات(1)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70