۹ فروردین ۱۴۰۳ - 2024 28 Mar
#
#
اخبار اقتصادی بورس

سی‌ان‌ بی سی: زنگنه نفت را گران کرد

سی‌ان‌ بی سی: زنگنه نفت را گران کرد
کد: 16159   تاریخ انتشار :۲۳ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۰۸

 سی ان بی سی گزارش داد، در پی اظهارات اخیر وزیر نفت ایران مبنی بر آمادگی کشورش برای مذاکره با عربستان بر سر وضعیت فعلی بازار نفت قیمت این محصول در بازار جهانی افزایش یافت و هر بشکه نفت برنت در برابر ۳۱دلار و ۵سنت معامله شد.

به گزارش TSEpress   و به نقل از ساعت 24، قیمت نفت که روز چهارشنبه در معاملات آسیایی به‌دلیل کاهش امیدواری‌ها به کاهش تولید و پس از افت شدید بازارهای بورس در جلسه قبل، کاهش یافته بود در معاملات پنج شنبه با افزایش روبه‌رو شد.   بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت با 2.4 درصد افزایش به 31 دلار و 5 سنت رسید. قیمت نفت خام آمریکا نیز با 2 درصد رشد به 28 دلار و 51 سنت رسید. دانیل آنگ، تحلیلگر مؤسسه فیلیپ فیچرز در سنگاپور گفت، با توجه به اینکه بازارهای بورس آسیایی این هفته به‌دلیل تعطیلات سال نوی چینی تعطیل هستند، قیمت نفت تحت تأثیر «عدم حمایت قیمتی مورد نیاز از جانب تجار چینی» قرار داشته است.   وی افزود، در حالی که عناصر بنیادین عرضه و تقاضا تغییری نکرده است، ترمیم قیمت بعد از افت قیمت‌های شدید این هفته، فنی بوده است. قیمت نفت حدود 70 درصد از اواسط سال 2014 تاکنون کاهش یافته و اوپک نیز در این مدت از کاهش تولید امتناع کرده است.   اما اظهارنظر بیژن زنگنه، وزیر نفت ایران که گفته بود ایران آماده مذاکره با عربستان بر سر وضعیت فعلی بازار نفت است، عاملی حمایتی برای قیمت نفت بوده است، زنگنه گفته: «ما از هر نوع گفت‌وگو و همکاری‌ای با اعضای اوپک از جمله عربستان حمایت می‌کنیم».   ایران بعد از لغو تحریم‌های غرب صادرات نفت خود را از سر گرفته و این مسئله موجب فشار بیشتری بر بازار نفت شده که با مازاد عرضه مواجه است. هرچند ممکن است اظهارنظر این مقام ایرانی خبری خوب برای بازار نفت محسوب شود، اما مفسران درباره عملی شدن هرگونه توافقی بر سر کاهش تولید تردید دارند.  

                

نفت   

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70