۳۰ فروردین ۱۴۰۳ - 2024 18 Apr
#
#
اخبار اقتصادی بورس

شرط سنگین فولکس برای تولید در ایران

شرط سنگین فولکس برای تولید در ایران
کد: 25005   تاریخ انتشار :۲۷ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۰۵:۰۳

فولکس واگن با یکی از خودروسازان بخش خصوصی به نام ماموت به توافق رسیده و قرار است پس از قطعی شدن مشارکت، فعالیت مشترک آنها در اوایل سال ۹۷ آغاز شود.

فولکس و ماموت در حالی به دنبال شراکت با یکدیگر هستند که طرف آلمانی شرطی سنگین و عجیب را برای مشارکت با ماموتی ها در نظر گرفته است. بر این اساس و به گفته یک منبع آگاه، فولکس واگن به مسوولان ماموت اعلام کرده که تا پنج سال اقدام به داخلی سازی قطعات در ایران نخواهد کرد. به نقل از خودروکار، فولکس به دلیل حساسیت بسیار زیادی که روی کیفیت محصولات خود داشته و همچنین با توجه به ضعف قطعه سازان داخلی، پروسه ای پنج ساله را برای آغاز ساخت داخل خودروهای تولیدی خود در ایران، لحاظ کرده است.
این در شرایطی است که طبق الزام وزارت صنعت،معدن و تجارت، خودروسازان خارجی مایل به حضور در ایران، باید با ۳۰ درصد ساخت داخل، فعالیت خود را آغاز کنند. با این شرایط، مشخص نیست واکنش وزارت صنعت به شرط فولکس واگن برای حضور در خودروسازی چیست و آیا خودروساز آلمانی نیز مانند پژو، با تخفیف این وزارتخانه در ماجرای داخلی سازی مواجه خواهد شد یا نه.
طبعا در صورتی که فولکس تا پنج سال اقدام به داخلی سازی در کشور نکند، هزینه تولید و قیمت تمام شده محصولاتش (در ایران) بالا رفته و این موضوع به ضرر مشتریان از ناحیه قیمت خواهد بود. البته از آن سو ایرانی ها می توانند نسبت به کیفیت فولکس های تولیدی در کشور (به واسطه تامین قطعات آنها از منابع فولکس) مطمئن باشند.

خودرو   فولکس واگن   

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70