۳۱ فروردین ۱۴۰۳ - 2024 19 Apr
#
#
اخبار اقتصادی بورس

ششمین سبدگردان در بازار سرمایه مشغول به کار شد

ششمین سبدگردان در بازار سرمایه مشغول به کار شد
کد: 2600   تاریخ انتشار :۲۹ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۰۲:۳۷

شرکت سبدگردان پاداش سرمایه، مجوز فعالیت خود را از سازمان بورس و اوراق بهادار اخذ کرد.

به  گزارش TSEpress به نقل از پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه(سنا)، بر اساس این مجوز، شرکت سبدگردان پاداش سرمایه دارای شمارۀ   ثبت 461798 و شناسۀ ملی 14004462223 نزد   مرجع ثبت شرکت‌های   شهرستان تهران   و شمارۀ ثبت   11296 نزد     سازمان   بورس   و    اوراق    بهادار، مجاز   است با رعایت قوانین و مقررات   مربوطه  به  فعالیت "سبدگردانی "   مبادرت نماید.

بر اساس این گزارش، موسسه حسابرسی ایران مشهود به عنوان امین سبدگردان شرکت سبدگردان پاداش سرمایه فعالیت می کند و وظیفه حسابرسی این سبدگردان بر عهده موسسه حسابرسی آزموده کاران خواهد بود.

شرکت سبدگردان پاداش سرمایه، ششمین شرکت سبدگردان بازار سرمایه است و اعتبار آن تا تاریخ 20 بهمن ماه 94 است.

سبدگردان ها، شرکت‌هایی هستند که در قالب قراردادی مشخص و به‌ منظور کسب انتفاع برای سرمایه‌گذار معین تصمیم به خرید، فروش یا نگهداری اوراق بهادار، به نام سرمایه‌گذار می‌ کنند.

بر اساس این گزارش، با توجه به قانون بازار اوراق بهادار (مصوب آذرماه 1384) و نیز تاکید قانون برنامه پنج‌ ساله پنجم توسعه، اشخاصی که اقدام به ارائۀ خدمات سبدگردانی می‌کنند باید دارای مجوز فعالیت مربوطه از سازمان بورس و اوراق بهادار باشند. در واقع هم تأسیس و هم فعالیت شرکت‌های سبدگردان و ارائۀ خدمات سبدگردانی منوط به دریافت مجوزهای لازم است.

با شکل‌گیری این نهاد مالی جدید، هم زمینه مناسبی برای فعالان و متخصصان بازار سرمایه فراهم شده‌ است تا بتوانند با توجه به تجربه و تخصص خود امکان ارائه خدمات سبدگردانی را داشته ‌باشند و هم فرصت مناسبی برای افرادی است؛ که قصد سرمایه‌گذاری در حوزۀ بورس و اوراق بهادار را دارند اما فرصت و یا تخصص کافی برای ورود به این بازار را ندارند.

با توجه به این‌ که هم اکنون بیش از 100 صندوق سرمایه‌گذاری دارای مجوز از سازمان بورس، در بازار اوراق بهادار فعالیت می‌ کنند، سرمایه‌ گذاران می‌ توانند بر اساس شرایط و نیاز خود، اقدام به سرمایه‌گذاری در هر کدام از صندوق‌ های سرمایه‌گذاری مذکور کنند و یا با انعقاد قرارداد سبد اختصاصی با هر کدام از شرکت‌های دارای مجوز فعالیت سبدگردانی، مدیریت دارایی اوراق بهادار خود را به افراد متخصص و با تجربه واگذار کنند.

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70