۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - 2024 29 Mar
#
#
اخبار اقتصادی بورس

طیب‌نیا خواست نامه‌ به رئیس‌جمهور را امضا کنیم/ دلیل امضای دهقان

طیب‌نیا خواست نامه‌ به رئیس‌جمهور را امضا کنیم/ دلیل امضای دهقان
کد: 9573   تاریخ انتشار :۱۵ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۰۲:۰۳

وزیر صنعت با اشاره به ارسال نامه‌ اقتصادی ۴ وزیر به رئیس‌جمهور گفت: وزیر اقتصاد خواست که پای این نامه را امضا کنم و دلیل امضای وزیر دفاع هم شرکت‌های بورسی زیرمجموعه وزارتخانه متبوعش بود.

به گزارش TSEpress    به نقل از  خبرنگار مهر، محمدرضا نعمت‌زاده امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به ارسال نامه چهار وزیر به رئیس‌جمهور و هشدار نسبت به شرایط فعلی اقتصاد کشور و تبدیل شدن رکود به بحران گفت: این نامه در رابطه با بازار سرمایه و بورس به رئیس‌جمهور ارسال شد، چرا که رئیس جمهور از وزیر امور اقتصادی و دارایی خواسته بود تا گزارشی از وضعیت موجود اقتصاد ایران را ارائه دهد، ضمن اینکه آمار بورس هم محرمانه نیست و هر روز بر روی سایت‌ها و نشریات مختلف قرار می‌گیرد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در پاسخ به سئوال خبرنگار مهر افزود: بنده هم به عنوان یکی از متولیان صنعت کشور، پای این نامه را به درخواست وزیر امور اقتصادی و دارایی امضا کردم و البته برخی از شرکت‌های زیرمجموعه وزارت صنعت، معدن و تجارت و نیز ذینفعان این وزارتخانه هم در بورس حضور دارند.

وی تصریح کرد: وزیر امور اقتصادی و دارایی از وزرای صنعت، دفاع و تعاون، کار و رفاه اجتماعی خواست که این نامه را تائید کنند. در همین حال، برنامه‌هایی در دست اقدام است که بتوان اوضاع اقتصاد کشور را بهبود داد.

نعمت‌زاده ادامه داد: رئیس‌جمهور نیز جلساتی را با وزرای اقتصادی کابینه برگزار کرده‌اند که امید می‌رود بتوانیم به نتایج مثبتی برسیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در خصوص امضای وزیر دفاع پای این نامه، گفت: بسیاری از شرکت‌های زیرمجموعه وزارت دفاع در بورس حضور دارند و یا سازمان‌ها و شرکت‌های نیروهای مسلح نیز بورسی هستند، این در شرایطی است که بخشی از این شرکت‌ها بابت رد دیون از سوی دولت به وزارت دفاع ارائه شده بود.

وی همچنین از ارائه پاسخ نسبت به سئوالی مبنی بر وجود ۱۰۰ هزار دستگاه خودرو در انبار خودروسازان که در این نامه به آن اشاره شده بود، امتناع کرد.

نعمت‌زاده در ادامه در خصوص اوضاع صنعت کشور گفت: طی سال‌های اخیر علیرغم فشار تحریم، صنعتگران بیکار ننشسته‌اند و تلاش داشتند تا با تکیه بر دانش و توان خود و استفاده از تجارب سایر کشورها، بخش عمده‌ای از نیازمندی را تامین کنند.

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70