۹ فروردین ۱۴۰۳ - 2024 28 Mar
#
#
اخبار اقتصادی بورس

عرضه ١٤٠٠ تن پروپیلن پالایشگاه اراک در بورس انرژی

عرضه ١٤٠٠ تن پروپیلن پالایشگاه اراک در بورس انرژی
کد: 7328   تاریخ انتشار :۱۲ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۵:۰۶

  • معاون بازرگانی داخلی شرکت ملی پخش فرآروده های نفتی ایران با بیان این که دو محموله پروپیلن به وزن ١٤٠٠ تن در بورس انرژی عرضه شده است، از عرضه مستمر آن در بورس انرژی خبر داد.
  • به گزارش TSEpress   علیرضا رجب پور به خبرنگار شانا گفت: این محصول که ماده اولیه خوراک مجتمع های پتروشیمی محسوب می شود، در شرکت پالایش نفت امام خمینی (ره) شازند تولید می شود. وی اظهار کرد: عرضه پروپیلن این پالایشگاه بعد از دو سال تولید در این پالایشگاه برای نخستین بار از هفته پیش در بورس انرژی آغاز شده است. به گفته رجب پور، این محصول، هفته قبل در قالب دو محموله ٤٠٠ تنی و هزار تنی عرضه و فروخته شد. معاون بازرگانی داخلی شرکت ملی پخش فرآروده های نفتی ایران تصریح کرد: تلاش بر این است که عرضه پروپیلن پالایشگاه نفت امام خمینی (ره) شازند به صورت مستمر در بورس انرژی عرضه شود و مجتمع های پتروشمی نیز برای استفاده در واحدهای خود از طریق بورس برای خرید آن اقدام کنند. به گزارش شانا، پروپیلن هیدروکربنی از خانواده آلکنها است. پروپیلن گازی بی رنگ و بی بو با فرمول شیمیایی C٣H٦ است. مهمترین کاربرد پروپیلن تهیه پلی پروپیلن از آن است. پروپیلن گازی اشتعال پذیر است. از پروپیلن برای تهیه ایزو پروپیل الکل، پلی پروپیلن، اکریلونیتریل، پروپیلن اکساید، اکرولیک اسید استفاده می شود. پروپیلن را می توان از تقطیر جزء به جزء نفت خام، تصفیه گاز طبیعی و یا کراکینگ هیدروکربن های بزرگ بدست آورد. پروپیلن ماده خام تولید پلی پروپیلن، یکی از پرکاربرد ترین پلیمرها در بسته بندی است. اکثر پروپیلنها با استفاده از کاتالیزر Ziegler-Natta که تولید کننده پلیمرهای ایزوتکتیک است پلیمریزاسیون می شوند.

نظرات(1)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70