۹ فروردین ۱۴۰۳ - 2024 28 Mar
#
#
اخبار اقتصادی بورس

فرصت تاریخی برای سرمایه گذاری خارجی در صنعت نفت ایجاد شده است

فرصت تاریخی برای سرمایه گذاری خارجی در صنعت نفت ایجاد شده است
کد: 6922   تاریخ انتشار :۲۹ تیر ۱۳۹۴ ساعت ۰۱:۱۳

  • توافق هسته‌ای میان ایران و گروه ١+٥ و در نتیجه رفع تحریمهای اقتصادی، برای کشور بویژه صنعت نفت فرصت تاریخی بزرگی ایجاد خواهد کرد تا بتوان از وجود سرمایه و سرمایه گذاری خارجی بهره‌مند شد.
  •  به گزارش TSEpress  مجیدرضا حریری، عضو اتاق بازرگانی تهران، در گفتگو با خبرنگار شانا، با بیان این که بیشترین تاثیر مثبت توافق هسته‌ای ایران با گروه ١+٥ بر روی صنعت نفت کشور خواهد بود گفت: متاسفانه بیشترین بار تحریمهای اقتصادی بر دوش صنعت نفت کشور بوده به گونه‌ای که به واسطه تحریمهای ظالمانه، طی ٦ سال گذشته سرمایه گذاری مناسبی بویژه در زمینه استفاده از بخش خصوصی خارجی در این حوزه صورت نگرفته است. وی افزود: هم اکنون بیش از ١٢٠ میلیارد دلار فرصت سرمایه گذاری در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی در کشور وجود دارد که بدون تردید با رفع تحریمهای اقتصادی به این مهم دست خواهیم یافت. حریری با اشاره به این که با برطرف شدن تحریمهای اقتصادی صادرات نفت ایران نیز افزایش خواهد یافت تصریح کرد: هرچند با رفع تحریمهای اقتصادی تولید و صادرات نفت ایران افزایش خواهد یافت و به تبع آن به درآمدهای نفتی کشور نیز افزوده خواهد شد، اما این امر در کوتاه مدت ایجاد نخواهد شد، بلکه کاری زمان‌بر است. این عضو اتاق بازرگانی تهران عنوان کرد: توافق هسته‌ای میان ایران و گروه ١+٥ و در نتیجه رفع تحریمهای اقتصادی برای کشور بویژه صنعت نفت فرصت تاریخی بزرگی ایجاد خواهد کرد تا بتوان از وجود سرمایه و سرمایه گذاری خارجی بهره‌مند شد، زیرا سرمایه گذاران این حوزه نیز در دنیا محدود هستند و با رفع تحریمها به سرعت به سوی این صنعت در ایران جذب خواهند شد. وی افزود: با هوشمندی و درایتی که در مدیران صنعت نفت کشور وجود دارد بخوبی می‌توانیم در بخشهای مختلف صنعت نفت بویژه مخازن مشترک نفت و گاز سرمایه گذاریهای عظیمی انجام دهیم.

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70