۹ فروردین ۱۴۰۳ - 2024 28 Mar
#
#
اخبار اقتصادی بورس

قرارداد ایران خودرو با LG

قرارداد ایران خودرو با LG
کد: 23951   تاریخ انتشار :۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۰۵:۱۹

مدیرعامل ایران خودرو دیروز در حالی خبر از انعقاد تفاهم نامه طراحی و تولید پلت فرم با پنج شرکت خارجی داد که به گفته منابع آگاه، یکی از این شرکت ها، ال جی (LG) کره جنوبی است. این شرکت در بخش طراحی محصول دارای زیرمجموعه های مهندسی بوده و در حوزه خودروهای برقی و هیبرید نیز فعالیت دارد.

هاشم یکه زارع البته در جریان همایش بین المللی صنعت خودرو طی سال گذشته نیز وعده امضای قرارداد با یک شرکت طراح بین المللی را داده بود، که البته تا به امروز خبری از سرانجام آن منتشر نشده است.هرچند با توجه به هدفگذاری جدید ایران خودرو در زمینه طراحی محصول، گمان می رفت و هنوز هم می رود که این شرکت با بزرگان دنیا از جمله پنین فارینای ایتالیا وارد همکاری شود، با این حال گویا تفاهم نامه با ال جی نیز نهایی شده است.در این مورد یک منبع آگاه به خودروکار می گوید: ایران خودرو در اواخر سال گذشته مذاکراتی را با شرکت ال جی آغاز کرده و برای طراحی پلت فرم نیز به توافقاتی با این غول کره ای دست یافته است.
این گفته او در شرایطی است که ال جی با وجود شهرتی که در عالم صوت و تصویر نزد ایرانی ها دارد،در حوزه ساخت قطعات الکترونیک بسیار فعال بوده و حتی قطعات مربوط به خودروهای هیبریدی و برقی نیز به تولید می رساند. جدای از اینکه طرفین خارجی مدنظر ایران خودرو کدام شرکت ها هستند، نفس اقدام این خودروساز در حرکت به سمت دستیابی به علم طراحی محصول، می تواند مسیر این بزرگترین خودروساز کشور را در جهتی مثبت تغییر دهد.

ایران خودرو   

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70