۹ فروردین ۱۴۰۳ - 2024 28 Mar
#
#
اخبار اقتصادی بورس

قرارداد همکاری مپنا و زیمنس امضا شد

قرارداد همکاری مپنا و زیمنس امضا شد
کد: 16909   تاریخ انتشار :۱۲ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۴۷

  • قرارداد همکاری میان مپنا و زیمنس از سوی مدیران عامل این دو شرکت و در حضور وزیر نیرو ایران و وزیر اقتصاد و انرژی آلمان امضا شد.

  به گزارش  TSEpress  و به نقل از ایرنا،  در جریان این دیدار قرارداد همکاری میان شرکت مپنا از سوی عباس علی آبادی و شرکت زیمنس توسط جو کزر و با حضور حمید چیت چیان و  زیگمار گابریل امضا شد. این قرارداد پنج ساله برای انتقال فناوری توربینهای «کلاس F» با زیمنس نخستین گام بومی سازی این توربینها با نام تجاری SGT٥-٤٠٠٠F است. توربین SGT٥-٤٠٠٠F از پیشرفته ترین و مطمئن ترین توربینهای گازی کلاس F در دنیاست که می تواند در شرایط ایزو توان ٣٠٧ مگاوات با بازده حرارتی ٤٠,١ درصد تولید کند و میزان NOX و CO حاصل از کارکرد آن با سوخت گاز به ترتیب ٢٥ و ٨٠ PPM (قسمت در میلیون) است که با بایسته های زیست محیطی بین المللی مطابقت دارد. مپنا، یک بنگاه اقتصادی ایرانی است که به همراه ٣٩ شرکت زیرمجموعه خود، تحت عنوان «شرکت گروه مپنا» از سال ١٣٧١ در زمینه توسعه و ساخت نیروگاههای حرارتی، همچنین اجرای پروژه های نفت و گاز و حمل و نقل ریلی، به صورت پیمانکار اجرایی کلید در دست (EPC) و سرمایه گذاری خصوصی (IPP) فعالیت می کند. وزیر نیرو در چارچوب برنامه سفر خود به آلمان، فردا (پنجشنبه، ١٣ اسفندماه) در همایش همکاریهای اقتصادی ایران و آلمان که از سوی اتحادیه صنعتی و فدراسیون این کشور برگزار می شود، سخنرانی خواهد کرد. چیت چیان همچنین روز جمعه (١٤ اسفندماه) در همایش مشترکی در رابطه با فاینانس و مسائل مالی و همچنین مراسم شورای اقتصادی حزب دمکرات مسیحی شهر فرانکفورت شرکت خواهد کرد. وزیر نیروی کشورمان را در سفر سه روزه به آلمان، عباس علی آبادی،مدیر عامل شرکت مپنا همراهی می کند. وزیر نیرو ایران اردیبهشت ماه پارسال نیز برای انجام مذاکرات چند روزه درباره سرمایه گذاری و اجرای طرحهای مشترک در صنایع آب و برق به آلمان سفر کرده بود.

زیمنس   مپنا   

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70