۳۰ فروردین ۱۴۰۳ - 2024 18 Apr
#
#
اخبار اقتصادی بورس

قیمت نفت همچنان در سطوح پایین باقی می ماند

قیمت نفت همچنان در سطوح پایین باقی می ماند
کد: 9299   تاریخ انتشار :۸ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۴۱

  • صندوق بین المللی پول اعلام کرده که عربستان سعودی، روسیه و برزیل از جمله کشورهایی هستند که باید خود را برای عواقب کاهش تقاضای چین برای نفت کنند.
  • به گزارش TSEpress به نقل از  تلگراف، صندوق بین المللی پول هشدار داد، صادر کنندگان نفت سالها با درد حاصل از افت قیمت نفت روبرو خواهند بود و احتمال می رود کند شدن روند  رشد اقتصادی در این کشورها بیشتر از دوره های پیش خواهد بود.
    به گفته صندوق بین المللی پول، کشورهایی نظیر عربستان، روسیه و برزیل احتمال می رود شاهد تبعات «بسیار بزرگتری» از پایان یافتن دوره قیمت بالای کالاها به دلیل کاهش رشد اقتصادی چین و فزونی عرضه نفت خواهند بود.
    افت قیمت نفت سبب می شود رشد اقتصادی برخی این کشورها در سالهای پیش رو حتی تا دو درصد کاهش یابد.
    یافته های منتشر شده از سوی صندوق بین المللی پول به همراه مطالعات انجام شده در این رابطه نشان می دهد که افت ارزش ارز کشورهای تولید کننده آنها را وادار کرده تا صادرات خود را افزایش دهند تا این کاهش ارزش پول خود را جبران کنند تا شاید بتوانند رشد اقتصادی خود را حفظ کنند. آمارهای صندوق بین المللی پول نشان داد که کاهش ١٠ درصدی ارزش پولهای ملی صادرات خالص واقعی را حدود ١,٥ درصد تولید ناخالص داخلی افزایش داده و بیشترین تاثیر در طی یک سال اول مشاهده شده است.
    در حالی که بر اساس مطالعه اخیری که از سوی بانک جهانی انجام شده، دوره های کاهش قابل توجه ارزش پول های ملی به دلیل بحران مالی تاثیر کمی بر صادرات داشته، اما تحقیق صندوق بین المللی پول نشان می دهد که تجارت جهانی همچنان از طریق کانالهای مرسوم انجام می شود و این بدان معناست که ضعیف شدن ارزش پول ملی کشورها صادرات را جذاب تر کرده است.
    بر اساس تحقیق صندوق بین المللی پول، قیمت کالاهای مختلف در پنج سال آینده همچنان پایین باقی خواهد ماند. برآوردهای این نهاد بین المللی نشان می دهد که رشد سالانه صادر کنندگان خالص کالا در سالهای ٢٠١٥ تا ٢٠١٧، دیگر نسبت به سالهای ٢٠١٢ تا ٢٠١٤، یک درصد دیگر کاهش می یابد.
  • منبع: شانا

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70