۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - 2024 26 Apr
#
#
اخبار اقتصادی بورس

قیمت نهایی روغن نباتی در انتظار تائید ستاد تنظیم بازار

قیمت نهایی روغن نباتی در انتظار تائید ستاد تنظیم بازار
کد: 26062   تاریخ انتشار :۱۸ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۰۷:۳۰

یک مقام مسئول با بیان اینکه سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان قیمت جدید روغن نباتی را تائید کرده است، گفت: ستاد تنظیم بازار نرخ نهایی را اعلام خواهد کرد.

داریوش محمودی گفت: سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، به تازگی قیمت جدید روغن نباتی را تائید کرده و بعد از آن، ستاد تنظیم بازار هم باید نرخ های جدید را تائید نماید؛ بر این اساس در صورت تائید نهایی، این نرخ ها قابلیت اجرایی دارد.

دبیر انجمن روغن نباتی افزود: بر اساس پیشنهادی که از سوی انجمن به سازمان حمایت اعلام شده؛ برای تعیین نرخ جدید در نظر گرفتن حاشیه سود، نرخ تورم، حقوق، دستمزد و دیگر موارد ضروری است که حتما سازمان حمایت نیز همین موارد را لحاظ می کند. وی تصریح کرد: سالانه بیش از ٢٠٠ میلیون تن روغن نباتی در دنیا مصرف می شود که ۶٠ میلیون تن آن را روغن پالم تشکیل می دهد؛ در حالیکه ایران کمتر از یک درصد دنیا، روغن پالم مصرف می کند.

محمودی گفت: طبق مجوز وزارت بهداشت، حداکثر ٣٠ درصد روغن مصرفی می تواند روغن پالم باشد که اکنون در صنعت روغن نباتی سقف مصرف روغن پالم رعایت می شود؛ این درحالی است که روغن پالم برخلاف شعار و تبلیغات های صورت گرفته، روغنی سالم است که در دنیا مصرف می شود.

به گفته وی، زمانی که صنعت لبنیات به مشکل خورد به جای چربی طبیعی (چربی حیوانی) از روغن پالم استفاده شد؛ البته اکنون تعرفه روغن پالم از ۱۰ درصد به ۴۰ درصد رسیده است که با اصلاح آن، می توانیم خدمات بیشتری به تولیدکنندگان و مصرف کنندگان ارایه کنیم. محمودی افزود: وزارت جهادکشاورزی نیز در بحث حمایت از تولیدکنندگان با خرید دانه های روغنی توسط بخش صنعت، توانسته است بخشی از هزینه ها را جبران کند.

download

عضویت کانال اخبار بورس اوراق بهادار تهران (Tse Press) در تلگرام

روغن   

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.