۳۱ فروردین ۱۴۰۳ - 2024 19 Apr
#
#
اخبار اقتصادی بورس

لیدرهای بورس در سال جدید کدامند؟

لیدرهای بورس در سال جدید کدامند؟
کد: 17434   تاریخ انتشار :۱۷ فروردین ۱۳۹۵ ساعت ۰۴:۰۱

یک تحلیلگر بازار سرمایه بررسی کرد:لیدرهای بورس در سال جدید کدامند؟دوشنبه، شانزدهم فروردین 1395 - 12:44 عصر

به گزارش TSEpress  به نقل ازاقتصاد نیوز  یک تحلیلگر بازار سرمایه معتقد است: اگر بخواهیم یک لیدر جدید برای بازار معرفی کنیم پالایشگاهی‌ها گزینه مناسبی هستند. به نظر می‌رسد شرایط بازار به نفع این گروه باشد.
فریده جلائیان در گفت‌وگو با اقتصادنیوز اظهار کرد: در این موضوع که خودرویی‌ها لیدر بازار هستند هیچ شکی نیست و این گروه تاحدی جای خود را محکم کرده‌اند که به راحتی نمی‌توان گفت که گروه دیگری جای‌گزین این گروه شود. طبق آنچه که در بازار در روز گذشته رخ داد، مشاهده کردیم که این گروه در آخر بازار دوباره با افزایش تقاضا مواجه شد و صف‌های فروش‌شان تقریبا جمع شد. این تحلیلگر مشاور سرمایه‌گذاری راهنمای سرمایه‌گذاران گفت: اگر بخواهیم یک لیدر جدید برای بازار معرفی کنیم پالایشگاهی‌ها گزینه مناسبی هستند. به نظر می‌رسد شرایط بازار به نفع گروه پالایشی باشد. او ادامه داد: گروه پالایشی همانند خودرویی‌ها پتانسیل رشد دارند. اما مساله‌ای که تاثیر بسیاری بر این گروه می‌گذارد، قیمت نفت است و به نظر می‌رسد آنچنان رشدی برای قیمت نفت وجود نداشته باشد اما اگر قیمت نفت بیش از این کاهش نیابد این گروه قابلیت آن را دارد که لیدر بازار شود یا اینکه حداقل رشد خوبی در کنار خودرویی‌ها داشته باشند. این کارشناس بازار سهام ادامه داد: بانکی‌ها نیز پس از اجرای برجام  رشد خوبی داشته‌اند و با خودرویی در رقابت هستند تا لیدر بازار باشند اما درحال حاضر باتوجه به شرایط حاکم بر اقتصادمان ادامه رشد آنها کمی سخت شده است. پتروشیمی‌ها هم در حال حاضر در حال تلاش هستند که به جایگاه گذشته خود برگردند. جلائیان درباره دیگر صنایع بورسی هم گفت: گروه سیمان نیز پتانسیل خوبی بر رشد دارد. هرچند با توجه به وضعیت رکود بازار مسکن این گروه وضعیت چندان مناسبی ندارد اما  در بازار روز گذشته باتوجه به انتشار اخباری مبنی بر افزایش قیمت سیمان اکثرا سبز بودند.به نظر می‌رسد این روند ادامه دارد.  باتوجه به پیش‌بینی کارشناس از در نیمه دوم  سال قرار است رونق مسکن اتفاق بیفتد طبیعی است که صنعت سیمانی اثرپذیری بالایی داشته باشد. این کارشناس بازارسرمایه خاطرنشان کرد: درحال حاضر بازارسرمایه رو به رشد قرار دارد و در مقاطعی شاخص وارد فاز اصلاح می‌شود. ریزش روز گذشته بازار و رشد کم عمق بازار امروز از همین امر ناشی شده است و اتفاقا فرصت مناسبی برای خرید است. به نظر می‌رسد شاخص بورس در سال 95 شرایط مناسبتری نسبت به سال گذشته داشته باشد.

اقتصاد   بازار سرمایه   بورس   بورس تهران   

نظرات(1)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70