۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - 2024 20 Apr
#
#
اخبار اقتصادی بورس

ماموریت خودرویی رئیس جدید ایدرو

ماموریت خودرویی رئیس جدید ایدرو
کد: 17151   تاریخ انتشار :۲۲ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۰۱:۲۹

سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدور) در حالی دستخوش تغییرات مدیریتی شد که به نظر می‌رسد مدیرعامل جدید همسویی بیشتری با وزارت صنعت، معدن و تجارت در حوزه صنعت خودرو خواهد داشت.

به گزارش TSEpress  به نقل از روزنامه دنیای اقتصاد   هفته گذشته بود که خبر رسید مدیرعامل سازمان گسترش تغییر کرده، تغییری که به اعتقاد کارشناسان می‌تواند در مسیر آینده صنعت خودرو کشور اثرگذار باشد. این اثرگذاری از آن جهت است که مدیریت قبلی سازمان گسترش چندان در مسائل مربوط به صنعت خودرو، با وزیر صنعت، معدن و تجارت همسو و همفکر نبود و گاهی نیز تلویحا از سیاست‌های وزارتخانه انتقاد می‌کرد. به‌عنوان مثال، در ماجرای قرارداد ایران خودرو و پژو، مدیرعامل قبلی سازمان گسترش، چندان موافق انعقاد این قرارداد نبود. وی حتی صراحتا از وزیر صنعت و مدیرعامل ایران خودرو خواست تا در امضای قرارداد با پژوی فرانسه عجله نکنند. این در شرایطی بود که وزیر صنعت نظر مثبتی روی همکاری مشترک ایران خودرو و پژو داشت و در نهایت نیز قرارداد میان این دو شرکت به امضا رسید.

این البته یک نمونه از همسو نبودن مدیرعامل پیشین سازمان گسترش و وزیر صنعت به‌شمار می‌رود، چه آنکه آنها این اواخر بر سر مسائلی مانند مدیریت صنعت خودرو کشور نیز دچار اختلاف‌سلیقه شده بودند. حالا اما به نظر می‌رسد مدیرعامل جدید سازمان گسترش، کاملا با وزیر صنعت هماهنگ بوده و در مورد مسائل کلان صنعت خودرو کشور به‌خصوص قراردادهای خارجی، خط فکری مشترک با وی خواهد داشت. موضوع دیگر اما خصوصی‌سازی صنعت خودرو کشور است که رئیس‌جمهور نیز در همایش بین‌المللی صنعت خودرو تاکید ویژه‌ای روی آن داشت. ازآنجا که در حال حاضر سهام مدیریتی خودروسازان کشور در دست سازمان گسترش است، هیچ بعید نیست با توجه به تاکید اخیر رئیس‌جمهور، واگذاری کامل سهام خودروسازان در دستور کار مدیریت جدید سازمان گسترش قرار بگیرد. به عبارت بهتر، واگذاری سهام خودروسازان می‌تواند به نوعی ماموریت بزرگ مدیرعامل جدید سازمان گسترش باشد، هرچند به اعتقاد کارشناسان، خصوصی‌سازی کامل صنعت خودرو به این سادگی‌ها نیست و پروسه طولانی و قطعا پرحاشیه است.

 

ایدرو   

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70