۲۸ فروردین ۱۴۰۳ - 2024 16 Apr
#
#
اخبار اقتصادی بورس

مدیرعامل پارسیان ابهامات رفع شدمنتظر آیین نامه های اجرایی هستیم

مدیرعامل  پارسیان ابهامات رفع شدمنتظر آیین نامه های اجرایی هستیم
کد: 2158   تاریخ انتشار :۱۴ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۰۸

مدیرعامل گروه گسترش نفت و گاز پارسیان درباره جمع بندی جلسه روز گذشته مسوولان و مدیران کشوری و مدیران پالایشگاهی برای رفع ابهامات این صنعت گفت: مصوبات خوبی که در این یکی دو ماه اخیر در مجلس، دولت و کمیته ثبات بازار سرمایه گرفته شد زمینه رفع تمامی ابهامات پتروپالایشی ها را فراهم کرد.

به  گزارش TSEpress به نقل ازمرتضی عزیزی در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا) افزود: دیگر هیچ ابهامی برای صنایع پتروپالایشی باقی نمانده و تنها دغدغه ما ایین نامه های اجرایی این مصوبات است که امیدواریم قبل از پایان سال انجام بگیرد.

وی افزود: براساس مصوبات 30 درصد سود پالایشی ها باید صرف کیفی سازی شود و ابهاماتی که درخصوص فروش محصولات این صنعت وجود داشت روشن شد و عملاً ابهامی در صنعت نفت دیگر وجود ندارد در نتیجه امیدواریم هر چه سریعتر آیین نامه مصوبات را دولت ابلاغ کند.

وی درباره زمان بازگشایی نماد پالایشی ها گفت: قیمت خوراک پالایشگاه ها (نفت خام) روز گذشته روشن شد و هم اکنون شرکت های پالایشی منتظر اعلام قیمت محصولات هستند که بعد از اعلام نظر شرکت ملی پالایش و پخش در این خصوص جلساتی با آنها برگزار می شود تا با تعامل و هماهنگی های لازم اختلاف نظرها به حداقل برسد. بعد از آن کارهای حسابرسی شرکت ها آغاز می شود با این اوصاف امیدواریم در حداقل زمان ممکن شاهد بازگشایی تمام نمادهای این صنعت در بازار سرمایه باشیم.

عزیزی در پایان درخصوص اجرایی شدن کیفی سازی گفت: این وظیفه ملی هم پالایشگاه هاست و کسی در اجرایی شدن آن شک و شبهه ای ندارد و این فرصت 5 ساله به پالایشگاه ها در اجرایی شدن این حرکت ملی کمک بزرگی کرد.

مدیر عامل گروه گسترش نفت و گاز پارسیان خاطر نشان کرد: تمام شرکتهای پالایشی قرارداد کیفی سازی شان را بستند و بر اساس توافق روز گذشته مقرر شدن قرارداد ها را تا 20 بهمن به شرکت ملی پالایش و پخش تحویل بدهند که آنها تأیید کنند چون بر اساس قانون شرکت ملی پالایش و پخش متولی این اقدام است پس از این شرکت های پالایشی مکلف هستند حداقل 30 درصد از سود سالانه شان را برای کیفی سازی اندوخته و هزینه کنند و در غیر این صورت باید خسارت عدم کیفی سازی را پرداخت کنند.

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70