۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - 2024 23 Apr
#
#
اخبار اقتصادی بورس

مذاکره هند برای همکاری های بانکی با ایران

مذاکره هند برای همکاری های بانکی با ایران
کد: 27351   تاریخ انتشار :۲۲ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۰۵:۱۴

سفیر هند در تهران گفت: این کشور برای توسعه روابط در زمینه های سرمایه گذاری و همکاری های بانکی با مسئولان ایرانی در حال مذاکره است.

به گزارش TSEpress  و به نقل از ایرنا سوراب کومار ' در دیدار با استاندار اصفهان، افزود: دفتر اتاق بازرگانی هند که یکی از بزرگترین اتاق های بازرگانی این کشور است طی ماه های گذشته در تهران افتتاح شد و اکنون در حال بررسی چگونگی توسعه همکاری های اقتصادی و بانکی با جمهوری اسلامی ایران هستیم. وی به سفر نخست وزیر هند در سال گذشته به تهران و دیدار با مقام های بلند پایه ایران اشاره کرد و افزود: دولت هند تمایل زیادی به توسعه همکاری با ایران دارد. سفیر هند در تهران گفت: نخست وزیر کشورش در سفر به ایران بر توسعه همکاری بویژه در زمینه های صنعتی و فرهنگی با استان های ایران که از ظرفیت های لازم برخوردارند تاکید کرد. وی با اشاره به ظرفیت های هند در بخش انرژی گفت: هند در زمینه انرژی بویژه گاز با شرکت های ایرانی در خلیج فارس همکاری دارد. کومار با اشاره به اینکه یک گروه از فعالان اقتصادی هند قرار است در روزهای آینده به ایران سفر کنند، افزود: تلاش خواهیم کرد که هیات تجاری هند پس از تهران، به اصفهان نیز سفر و زمینه های همکاری با فعالان اقتصادی این استان را بررسی کنند. سفیر هند در تهران اضافه کرد: کشورش برای همکاری با اصفهان در زمینه گردشگری علاقه مند است. وی همچنین برقراری پرواز مستقیم از اصفهان به شهرهای هند توسط شرکت های هواپیمایی ایران را خواستار شد و افزود: برقراری این پروازها به توسعه همکاری شرکت های هندی با فعالان اقتصادی ایران و اصفهان بویژه در زمینه صنعت گردشگری کمک می کند. کومار افزود: به اتاق بازرگانی هند توصیه خواهم کرد که شرکت های بزرگ هندی را برای همکاری با اصفهان ترغیب کند. به گزارش ایرنا، هند با بیش از یک میلیارد و ۲۵۰ میلیون نفر جمعیت و به عنوان دومین کشور پرجمعیت جهان دارای فرصت های بی شماری برای گسترش روابط تجاری با ایران است. حجم تجارت بین ایران و هند درصورت رفع مشکلات انتقال پول، گشایش شعبات بانک های ایرانی در هند و برقراری تعرفه تجارت ترجیحی می تواند در مدت کوتاهی به بیش از ۲ برابر رقم فعلی ( ۶میلیارد دلار) افزایش یابد. در حال حاضر بیشترین صادرات ایران به هند را پس از نفت با ۷۰ درصد ،محصولات شیمیایی و پتروشیمی ،قیر،خشکبار ، خرما و مقدار کمی میوه تشکیل می دهد. برنج ،قطعات خودرو ،انواع ماشین آلات، فولاد،دارو، لاستیک و چای از مهمترین اقلام صادراتی هند به ایران با یک میلیارد و۹۸۰ میلیون دلار در سال است . برنج مهمترین محصول صادراتی هند به ایران است به گونه ای که این کشور درسالهای گذشته حدود یک میلیون تن برنج باسماتی به ایران صادر کرده است. خاطرنشان می شود، ' نارندرا مودی ' نخست وزیر هند دوم خرداد سال گذشته (۱۳۹۵) در سفر به ایران ضمن دیدار با رهبر معظم انقلاب اسلامی و رئیس جمهوری، ۱۲ سند همکاری در زمینه های اقتصادی، سیاسی ،فرهنگی و علمی با جمهوری اسلامی ایران منعقد کرد.

برجام   

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70